۰

برجام در کمیسیون انرژی/ در جلسه کمیسیون چه گذشت؟

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه معاون وزیر امور خارجه در نشست بررسی برجام در این کمیسیون حضور نیافت گفت: در این نشست فقط مسائل فنی برجام بررسی شد.
برجام در کمیسیون انرژی/ در جلسه کمیسیون چه گذشت؟
به گزارش «ميزنفت»، حسین امیری‌خامکانی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره نشست دیروز ( یک‌شنبه) کمیسیون انرژی با موضوع "سند برجام و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد" گفت: دکتر عراقچی به  این نشست نیامد و به طور رسمی در یک نامه اعلام کرد که به دلیل مشغله زیاد امکان حضور ندارد؛ البته وی پیش از این به همراه دکتر ظریف در صحن علنی مجلس حضور یافتند و توضیحاتی را دادند.

وی گفت: دکتر صالحی -رئیس سازمان انرژی اتمی- در این جلسه عنوان کرد از ابتدای آغاز برنامه هسته‌ای تلاش بر این بود که سهم انرژی هسته‌ای را در سبد انرژی کشور افزایش دهیم. اکنون این امر در حال تحقق است. همچنین در زمینه‌های توسعه و تحقیق، ساخت و طراحی نیروگاه پذیرفته شده است که همکارهای علمی و فناوری انجام شود.

امیری با اشاره به اینکه متن انگلیسی و فارسی برجام در اختیار نمایندگان قرار گرفت تا اگر ابهامی دارند در این نشست مطرح و پاسخ خود را دریافت کنند گفت: مهمترین مباحث مطرح شده مربوط به زمان اجرای برجام از سوی ایران و کشورهای 1+5 ،‌ چگونگی راستی آزمایی و وضعیت تحریم‌ها در صورتی که ایران به تعهداتش عمل کند بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با توجه به حضور دکتر صالحی در نشست امروز تنها مسائل فنی بررسی شد و ابهامات نمایندگان در مسائل غیر فنی درآینده بررسی می‌شود.
سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 7942
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *