۰

حضور دانشگاه آزاد در پروژه‌های نفتی!

ميز نفت: گزارش‌های دریافتی این پایگاه خبری، از تلاش‌هایی برای واگذاری یکی از پروژه‌های ال.ان.جی شرکت ملی نفت ایران، به دانشگاه آزاد اسلامی حکایت دارد.
حضور دانشگاه آزاد در پروژه‌های نفتی!
به گزارش «ميزنفت»، سال‌های دشوار صنعت نفت در تحریم به گونه‌ای رقم خورد که پای بسیاری از نهادهای غیرمرتبط در سرمایه‌گذاری پروژه‌ها و حتی فروش نفت باز شد و افزون‌بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری و صندوق‌های بازنشستگی و بانک‌ها، نیروی انتظامی هم برای فروش نفت، خودی نشان داد و اکنون زمزمه‌هایی برای ورود دانشگاه آزاد به نفت شنیده شده است تا این نهاد آموزشی هم از سفره نفت بی‌نصیب نماند.

گزارش‌های دریافتی این پایگاه خبری، از تلاش‌هایی برای واگذاری یکی از پروژه‌های ال.ان.جی شرکت ملی نفت ایران، به دانشگاه آزاد اسلامی حکایت دارد.

منابع آگاه از تلاش دانشگاه آزاد برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و افزایش درآمد این دانشگاه خبر می‌دهند، به طوری که مقام‌های این نهاد آموزش عالی، مذاکره‌هایی با بعضی از مسئولان ارشد وزارت نفت برای واگذاری یکی از پروژه‌های ال.ان.جی انجام داده است و دو طرف در این زمینه پیشنهادهایی به یکدیگر ارائه کرده‌اند.

بر پایه این گزارش، چندی پیش، مدیران ارشد وزارت نفت و دانشگاه آزاد اسلامی در نشستی، برای همکاری‌های نفتی مذاکره و تبادل نظر کرده‌اند.

همچنین مقرر شده است تا در صورت توافق بر سر واگذاری یک پروژه ال.ان.جی به دانشگاه آزاد، با تخصیص خوراک ارزان، سوددهی این پروژه ال.ان.جی برای دانشگاه آزاد تضمین شود.

یک مقام آگاه در معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت به خبرنگار «ميزنفت» گفت: پیشنهاد واگذاری یکی از پروژه‌های ال.ان.جی شرکت ملی نفت ایران، با استقبال مسئولان دانشگاه آزاد روبه‌رو شده است و بر این اساس برنامه‌ای برای بازدید از پروژه یاد شده و در ادامه آن، رایزنی برای تضمین تأمین گاز ارزان برای آن از سوی وزارت نفت تنظیم شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی اخیرا به علت کاهش جمعیت دانشجویان در حدود 200 واحد تحت مدیریت خود در سراسر کشور، زیان‌ده شده است، از این رو این مجموعه بر آن شده است تا با توسعه فعالیت‌های اقتصادی خود در چارچوب فعالیت‌های اقتصادی دانش بنیان، بخشی از مشکلات مالی خود را برطرف کند.

اواخر فروردین ماه امسال، محسن هاشمی رفسنجانی؛ معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، پس از افتتاح ساختمان جدید دانشگاه آزاد اسلامی در بندر کنگان، از سایت ال.ان.جی در این منطقه بازدید کرد، از این رو، به نظر می‌رسد، پروژه ال.ان.جی در نظر گرفته شده برای واگذاری به دانشگاه آزاد، همین طرح باشد.

ایران ال.ان.جی، پارس ال.ان.جی و پرشین ال.ان.جی در منطقه تمبک و کنگان و پارش شمالی، گلشن و فردوسی، مجموعه پروژه‌های ال.ان.جی شرکت ملی نفت ایران را تشکیل می‌دهند.
سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۸
کد مطلب: 7957
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *