۰
پس از سقوط قيمت نفت:

روبل بی اعتبار تر شد

ارزش پول روسیه چهارشنبه به موازات کاهش جهانی بهای نفت سیر نزولی به خود گرفت به گونه ای که نرخ برابری هر دلار آمریکا برای نخستین بار از حدود شش ماه قبل از سقف نمادین 65 روبل فراتر رفت.
روبل بی اعتبار تر شد
به گزارش «ميزنفت» به نقل از خبرگزاری فرانسه، با توجه به این روند نزولی ،‌پول روسیه افزایش بهای خود را به صفر رسانده و به پایین ترین سطوح خود در سال نزدیک شده است .

این کاهش 20 درصدی پول روسیه در برابر دلار در کمتر از دو ماه نگرانی های جدیدی در خصوص بی ثباتی مالی هشت ماه پس از کاهش شدید ارزش روبل در دسامبر به سبب کاهش قیمت های نفت و تحریم های غربی مرتبط با بحران اوکراین ، به وجود می آورد.

این کاهش ارزش روبل ،‌چشم اندازهای رونق اقتصادی را برای روسیه که اکنون در دوره رکود به سر می برد ،‌تیره و تار می کند.

در آغاز به کار بورس مسکو ،‌دلار و یورو با رسیدن به بالاترین سطوح خود از فوریه به ترتیب در برابر 65 و 25 صدم درصد روبل و 72 و 48صدم درصد روبل معامله شدند.

حدود ساعت هشت و 50 دقیقه به وقت گرینویچ ،‌هردلار آمریکا به 64 و 97 صدم درصد روبل افزایش یافت در حالی که این رقم سه شنبه شب 64 و 28 صدم درصد بود.

یورو نیز به 72 دلار و 35 صدم روبل رسید درحالی که روز قبل این رقم 71 و پنج دهم روبل بود.

ارزش پول روسیه هماهنگ با قیمت های جهانی نفت تغییر می کند . نفت و گاز مهم ترین منابع درآمدی روس ها را تشکیل می دهند.

بهای طلای سیاه سه شنبه به شدت سقوط کرد و حتی در نیویورک به پایین ترین سطح آن در شش سال گذشته رسید،‌زیرا بازار از تحولات تقاضای انرژی در چین پس از کاهش غیرمنتظره ارزش یوان در برابر دیگر ارزهای بین المللی ،‌نگران است .
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب: 7995
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *