۰
سرمایه اولیه شرکت نفت مشخص شد

89 هزار و 500 میلیارد تومان

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از آغاز بررسی اساسنامه شرکت ملی نفت در کمیسیون متبوعش خبرداد و گفت:‌این اساسنامه در قالب طرحی ارایه شده است 88 ماده دارد.
89 هزار و 500 میلیارد تومان
به گزارش «ميزنفت»، حسین امیری خامکانی در گفت و گو با  خانه ملت، از آغاز بررسی اساسنامه شرکت ملی نفت در کمیسیون متبوعش خبرداد و افزود: از ۸۸ ماده این طرح ۲۸ ماده قرائت و ابهامات آن برطرف شد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح پس از قرائت و رفع ابهام ماده به ماده بررسی و به رای گذاشته می شود و کلیات آن نیز بررسی شده و در نهایت ماده واحده آن به رای گذاشته می شود.

وی با اشاره به اینکه در۳۵ سال گذشته از دولتها درخواست شده بود که لایحه اساسنامه این شرکت را ارایه کنند، افزود: در این طرح شرح وظایف شرکت نفت در بالادست ، اکتشاف، خرید و فروش، تولید و بهره برداری در ۲۱ بند مشخص شده است.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه سرمایه شرکت ملی نفت ۸۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، افزود: با توجه به اینکه صد در صد ۸۹ میلیون و ۴۵۶ هزار سهم ۱۰ میلیون ریالی آن متعلق به دولت است مجمع عمومی این شرکت نیز با حضور نمایندگانی از دولت برگزار می شود.

امیری خامکانی گفت: بر اساس مواد این اساسنامه وزیر نفت رییس مجمع عمومی شرکت ملی نفت و معاون نظارت راهبردی، وزیر اقتصاد ، وزیر نیرو و وزیر صنعت و معدن و تجارت از اعضای این مجمع هستند.
دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 803
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *