۰
اژه ای:

8 وکیل مشغول مطالعه پرونده نفتی

سخنگوی قوه قضاییه گفت: پرونده نفتی - بابک زنجانی و دو نفر از متهمان آن - توسط 8 وکیل دادگستری مورد مطالعه قرار گرفته است که چهار نفر از وکلا از طرف شرکت نفت، یک نفر از طرف بابک زنجانی، یکی از متهمان دو وکیل دارد و دیگری یک وکیل مشغول مطالعه پرونده هستند.
8 وکیل مشغول مطالعه پرونده نفتی
به گزارش «ميزنفت»، حجت الاسلام محسنی اژه ای،  یادآور شد:‌ پرونده مذکور، پرونده سنگینی است و اوراق زیادی دارد. حدود 209 جلد پرونده با ملزومات است که هر یک از جلدها کمتر از 200 صفحه ندارد.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به برگزاری دادگاه بابک زنجانی در تاریخ 11 مهرماه سال جاری گفت: ان شاء الله بتوانیم اولین جلسه دادگاه را برگزار کنیم.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه بابک زنجانی با یک موسسه مالی ارتباط داشته، گفت: در این پرونده یک مورد ضمانتنامه هشت هزار میلیارد تومانی بین یک موسسه مالی و بابک زنجانی مطرح بود اما به نهایت نرسیده و اینکه موضوع 20 هزار میلیارد تومانی مطرح شده صحیح نیست.

وی در پاسخ به سال خبرنگاری مبنی بر اینکه در پرونده بابک زنجانی تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نامه ای برای دیدار با وی نوشته اند و این نامه در اختیار رسانه ها قرار گرفته، گفت: نامه بدست ما رسیده است و در حال صحبت با نمایندگان مجلس هستیم نظر و خواسته آنها را بدانیم و اینکه قصد و انگیزه آن چیست؟


سخنگوی قوه قضاییه با اعلام خبر صدور حکم دادستان سابق تهران، در مورد پرونده بابک زنجانی گفت: این پرونده 209 جلد دارد که هر جلد حداقل 200 صفحه است.

خبرنگاری با اشاره به صدور مجوز برای بابک زنجانی از سوی مسئولان دولت قبل پرسید آیا اسم مسئولان ارشد دولت دهم نیز در پرونده نفتی مطرح است ؟‌ که محسنی اژه‌ای گفت:‌ فعلا چیزی که به کیفرخواست رسیده، خیر. در این ها نیست. اما پرونده هنوز بسته نشده و افرادی به عنوان مطلع یا متهم احضار شده و از آن ها تحقیق به عمل آمده است.

وی ادامه داد: ممکن است بعدا چیزی ثابت شود اما چیزی که تا الان به دادگاه آمده، خیر. یعنی مسائلی که اشاره کردید در این ها نیست اما پرونده هنوز بسته نشده و در حال رسیدگی است.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین درباره وضعیت پرونده موسوم به دکل گمشده گفت: بازرسی کل کشور در دو سه مرحله نسبت به این موضوع گزارش تهیه کرد و پرونده را به دادسرا ارجاع داد. دادسرا افرادی را احضار کرده و پرونده در حال رسیدگی است اما هنوز به دادگاه ارسال نشده است.

 وی در ادامه با اشاره به پرونده فرد دیگری که در خصوص مسائل ارزی مدت‌ها پیش دستگیر شده است، گفت: از 12 مرداد ماه اولین جلسه دادگاه وی شروع شد و فقط چهار جلسه طول کشید تا کیفرخواست خوانده شود، این پرونده سنگین است و همچنان دادگاهش ادامه دارد.
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب: 8102
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *