۰

امارات در فکر صادرات انرژی به هند

اینکه گفته شود که دو کشور هند و امارات هر دو برای افزایش تجارت نفتی خود نفع مشترک دارند.
امارات در فکر صادرات انرژی به هند - میز نفت
امارات در فکر صادرات انرژی به هند - میز نفت
به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، جان دفتریوس تحلیلگر این شبکه مستقر در ابوظبی گفت:  می توان پدیده افزایش اخیر مصرف نفت هند را عطش هند برای نفت توصیف کرد. آمار نشان می دهد که هند در حال حاضر روزانه 4 میلیون و 100 هزار بشکه نفت مصرف می کند. این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته 300 هزار بشکه بیشتر است. در حال حاضر امارات متحده عربی تنها تامین کننده 8 درصد این نفت خام است. امارات در تلاش برای افزایش عرضه است و هند به نظر محلی مناسب به عنوان بازار هدف صادرات نفت خام امارات می رسد، زیرا امارات از نظر ذخایر اثبات شده نفت خام در جهان هفتم است و نزدیک به یکصد میلیارد بشکه نفت خام دارد.

وی اضافه کرد: اگر به برنامه سفر نارندرا مودی نخست وزیر هند به امارات توجه کنیم وی علاوه بر ولیعهد امارات و نخست وزیر این کشور از موسسه تحقیقات انرژی مصدر نیز دیدن خواهد کرد که فعالیت اصلی آن استفاده از انرژی های تجدید پذیر و سوخت های تجدید پذیر برای آینده است.

وی ادامه داد: امارات درحال حاضر تامین کننده بخشی از نیازهای انرژی هند است با این حال اقتصاد هند در حال رشد است این کشور دیگر رشد اقتصادی پنج و نیم درصدی که دو سال پیش داشت ندارد بلکه صندوق بین المللی پول از رشد اقتصادی هفت ونیم درصدی این کشور خبر می دهد و این افزایش رشد اقتصادی با افزایش مصرف نفت نیز همراه خواهد بود که امارات نیز به شدت علاقمند به تامین این نیاز هند به انرژی است.

جان دفتریوس گفت: مودی همچنین در تلاش برای پیگیری طرح توسعه اقتصادی هند است و نیازمند یک تریلیون دلار سرمایه گذاری طی یک دهه آینده برای احداث زیرساخت های ریلی و جاده ای و حتی تاسیسات زیربنایی تجهیزات پیشرفته است. در حال حاضر این سرمایه گذاری به جنوب هند متمرکز است با این حال مودی در تلاش برای گسترش آن در سراسر هند است با این حال به این منظور به سرمایه گذاری نیاز دارد. تجارت میان هند و امارات طی یک دهه گذشته رشدی انفجاری داشته است.

تجارت هندو امارات از بیش از هفت میلیارد دلار در 2003 میلادی به 60 میلیارد دلار در 2014 میلادی افزایش یافته است. در حال حاضر ما شاهد حضور شرکت های اماراتی از جمله شرکت های عمرانی و ساختمان سازی و حمل و نقل در هند بوده ایم با این حال سطح سرمایه گذاری های این شرکت در هند همچنان محدود است و آنچه مودی در سفر خود به امارات تلاش کرد اعلام کرد کاهش تشریفات ادارای و افزایش فرصت ها و نیز جذب سرمایه های دولتی امارات به اقتصاد هند است.
سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 8155
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *