۰
۱

جنگنده جی 10 چین؛ گزینه مناسب نیروی هوایی ایران

چاینا دیلی با اشاره به لغو تحریم های تهران، جنگنده‌های چینی "جی-10" را گزینه مناسب پیش روی نیروی هوایی ایران ارزیابی کرد.
 
 
به گزارش«ميزنفت»، چاینا دیلی با اشاره به لغو تحریم های تهران، جنگنده‌های چینی "جی-10" را گزینه مناسب پیش روی نیروی هوایی ایران ارزیابی کرد.
 
پایگاه اینترنتی چاینا دیلی به نقل از کارشناسان نظامی چین  نوشت: اگر ایران تصمیم به نوسازی نیروی فرسوده هوایی خود بگیرد،  جت های جنگنده  چند کاره جی -10 ساخت چین مناسب خواهد بود.
 
"وانگ یانان،" سردبیر نشریه دانش هوافضا، می گوید:" وقتی تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود ، این کشور قطعاً به نوسازی نیروهای هوایی و نظامی خود می پردازد. جنگنده جی- 10 گزینه مناسبی برای ایرانی ها خواهد بود زیرا این جنگنده قادر است همه عملیاتی که ایرانی ها می خواهند ، انجام دهد. این جنگنده علاوه بر جنگ هوایی، قادر است حملات هوا به زمین و حمله به کشتی داشته باشد. علاوه بر این ، ایرانی ها خوب می دانند که چین در میان صادرکنندگان عمده سلاح،  قابل اعتمادترین است و در خصوص پرداختها نیز انعطاف زیادی نشان می دهد."
 
گمانه زنی‌های دو هفته اخیر حاکی از آن است که چین و ایران در حال گفتگو درباره معامله 150 فروند  جت جی ده هستند. این جت نسل سوم جنگنده های چند منظوره است که کارشناسان آن را یکی از پیشرفته ترین جنگنده های دنیا می دانند که با اف 16 آمریکایی برابری می کند.
 
"فو کیانشائو" کارشناس دیگر می گوید: این جنگنده ها قادرند با هر جنگنده نسل سوم  کشورهای همسایه ایران  مقابله کنند؛ زیرا قدرت مانورش بسیار بالاست، قدرت آتش آن قوی و تجهیزاتش نیز قدرتمند هستند.
 
وی افزود: فاکتور دیگر این است که ایران گزینه های محدود برای خرید سلاح دارد و در رابطه با معامله جت جنگنده فقط بین روسیه و چین حق انتخاب دارد.




منبع:باشگاه خبرنگاران
سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 8168
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حی 10 نسل چهار هست... موتور توربوفن و کابین دیجیتال و الکترونیک پیسرفته از مشخصه های نسل ۴ هست