۰

خسارت وارده به سکوی فاز 13 مشخص شد

مدير عامل بخش فراساحل ايزوايکو با اشاره در اولويت قرارگرفتن توسعه ميدان نفتي هنديجان، در رابطه با ميزان خسارت برخورد شناور خارجي به يکي از سکوهاي فاز 13 گفت: برآوردها حاکي از خسارت حدود 400 ميليون دلاري دارد که در صورت به نتيجه رسيدن مذاکرات، تعميرات آن را آغاز مي کنيم.
خسارت وارده به سکوی فاز 13 مشخص شد
به گزارش «ميزنفت» به نقل از موج، بابک عباسپور، مدير عامل شرکت مبين‌سازه گستر،  ضمن بيان اين مطلب که مجموعا 10 سکو در دست ساخت داريم که پنج سکو متعلق به پارس جنوبي و پنج سکوي ديگر مربوط به شرکت نفت فلات قاره است، در رابطه با فعاليت هاي اين شرکت گفت: در فاز 14 حدود 66 درصد پيشرفت داشته ايم که ظرف يک ماه گذشته اين عدد را به 70 درصد رسانديم.

عباسپور با بيان اين که کل پروژه فاز 14 پيشرفت 58 درصدي داشته است، گفت: به دليل اين که امور مربوط به پالايشگاه فاز 14 به تعويق افتاده است عليرغم پيشرفت 70 درصدي در بخش سکوها کل اين پروژه 58 درصد پيشرفت داشته است.

وي همچنين در رابطه با روند فعاليت در فازهاي 17 و 18 افزود: هنوز اتفاق خاصي براي ايجاد سکو در اين دو فاز نيفتاده است. البته آخرين تصميمي که گرفته شده اين است که سکوهايي که براي فاز 14 مي ساختيم را با تغييراتي براي نصب در اين فازها آماده کنيم. البته در صدد هستيم سکوها را تا پايان امسال نصب کرده و به توليد برسانيم اما تحقق اين امر منوط به تامين منابع مالي است.

عباسپور در ادامه در رابطه با وضعيت ميدان نفتي هنديجان گفت: اين منطقه در زمره اولويت هاي شرکت نفت فلات قاره قرار گرفته و از آنجا که تعداد پروژه هاي اين شرکت زياد است و توان مالي براي تامين تمامي آنها وجود ندارد، بهره برداري از سه پروژه در اولويت قرار گرفته است.

وي خاطرنشان کرد: فعاليت هايي از قبيل ساخت جکت، نصب سکوها، خطوط لوله زير دريا و کابل زيردريايي به ايزوايکو محول شده است. در حال حاضر دو جکت در اين منطقه نصب شده و خط لوله هم کشيده شده و نفت در حال استخراج است. ساخت سکوها هم حدود 70 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.

مدير عامل بخش فراساحل ايزوايکو درباره روند کار در ميدان نفتي هنگام نيز بيان کرد: چون اين پروژه به تازگي آغاز شده با مشکلات مالي دست به گريبان هستيم که اميدواريم مرتفع شود و بتوانيم به نتايج مطلوبي برسيم.

وي در پايان در رابطه با تعمير سکوي فاز 13 گفت: صحبت هايي در اين رابطه انجام گرفته اما هنوز کار به صورت قطعي به ما محول نشده است. طبق برآوردي که صورت گرفته هزينه تعميرات چيزي در حدود 400 ميليون دلار خواهد بود که در صورت به نتيجه رسيدن مذاکرات، اين موضوع را هم در دستور کار خود قرار مي دهيم.
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 8292
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *