۰

مدودوف از تبعات کاهش قیمت نفت گفت

دمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه تحریم های ضد روسی، ادامه سقوط قیمت نفت در بازار جهانی و تزلزل بازار سهام و ساختار مالی بین المللی را، از دلایل اصلی کاهش ارزش روبل این کشور بر شمرد.
مدودوف از تبعات کاهش قیمت نفت گفت
به گزارش «ميزنفت» به نقل از ایرنا، روزنامه روسی 'راسیسکایا گازتا'، مدودیف در جریان دیدار از جزیره 'ایتوروپ' از جزایر کوریل جنوبی گفت: بدون شک کاهش ارزش روبل با سقوط بهای نفت در بازارهای جهانی ارتباط مستقیم دارد و نفت در شرایط کنونی با پایین ترین بها در سال های اخیر فروخته می شود.

مدودیف بی ثباتی در بازارهای سرمایه و سهام در عرصه بین المللی را که به بورس سهام روسیه هم سرایت کرده، دیگر دلیل مهم کاهش ارزش پول این کشور خوانده است.

وی گفت: عامل دیگر کاهش ارزش روبل، تحریم های غربی است و سبب شده بانک های روسی نتوانند به سرمایه های کشورهای غربی دسترسی داشته باشند که این وضعیت هم اکنون ادامه دارد اما بی پایان نخواهد بود.

نخست وزیر روسیه با نابسامان توصیف کردن وضعیت مالی کشورهای همسایه از جمله چین و قزاقستان و تاثیر منفی آن بر روبل، اظهار کرد: در قزاقستان وضعیت مالی دشواری پدید آمده و دولت این کشور از محدودیت ارزش پول این کشور صرف نظر کرده و ارزش 'تنگه' را شناور کرد.
مدودیف با اشاره به ارتباط مستقیم اقتصاد کشورهای مختلف به یکدیگر به ویژه کشورهای همسایه گفت: با توجه به این امر، نسبت به وضعیت اقتصادی کشورهای دیگر بی تفاوت نیستیم.

مدودیف در همین حال معتقد است که ماههای آینده ارزش روبل روسیه باثبات خواهد شد و بار دیگر به ارزش قبلی خود در هفته های اخیر بازخواهد گشت.

وی خاطرنشان کرد: فروش بیشتر ارز توسط صادرکنندگان روسی در بازار ارز روسیه، به بهبود و ثبات وضع روبل کمک خواهد کرد.
ارزش روبل در هفته های اخیر کاهش یافته است و در حالی که در اوایل تیر ماه یک دلار آمریکا حدود 45 روبل خرید و فروش می شد، در شرایط کنونی به بیش از 68 روبل عرضه می شود.

ارزش برابری روبل در برابر یورو هم کاهش قابل توجه یافته و از 53 روبل در ازای هر یورو به 76 روبل رسیده است.
روسیه بزرگترین تولید کننده نفت جهان است و روزانه حدود 10 میلیون و 900 هزار بشکه نفت تولید می کند که بیش از نیمی از آن صادر می شود.
بخش عمده درآمدهای ارزی روسیه از صادرات محصولات نفتی است.
يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب: 8339
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *