۰

تمرکز کارنگی روی اقتصاد نفت ایران

اندیشکده آمریکایی آثار رفع تحریمهای ایران را بر اقتصاد نفت در عرصه بین المللی بررسی کرد.
تمرکز کارنگی روی  اقتصاد نفت ایران
به گزارش «ميزنفت»، برگزاری نشست های تخصصی در آمریکا درباره برنامه جامع اقدام مشترک با عبور از مراحل اولیه، وارد مراحل تکمیلی تری شده است که در این بخش، به صورت جزیی تر به واکاوای توافق وین پرداخته می شود. یکی از نشستهایی که در این خصوص برگزار شد، جلسه موسسه تحقیقاتی کارنگی بود که امروز در واشنگتن برگزار شد. این جلسه با عنوان " تاثیر اقتصادی برداشته شدن تحریمها بر ایران " برگزار شد. 

میهمان ویژه این نشست شانتایانان دیواراجان (Shantayanan Devarajan) بود. وی اقتصاددان ارشد بانک جهانی در حوزه مسائل مربوط به شمال آفریقا و غرب آسیا است. 

دیگر سخنران این جلسه اوری دادوش (Uri Dadush) کارشناس ارشد موسسه کارنگی بود. وی نیز قبلا از کارشناس برجسته سابق بانک جهانی بوده است. حوزه تخصص وی اقتصاد بین الملل است. 

هدایت این جلسه را نیز کریم سجادپور کارشناس ارشد موسسه کارنگی برعهده داشت. 

اخیرا بانک جهانی گزارشی جدید درباره آثار رفع تحریمها بر اقتصاد ایران منتشر کرده است. این گزارش در قالب کار گروهی به دست چند اقتصاددان مطرح بانک جهانی تهیه شده است. هدایت این گروه را شانتایانان دیواراجان برعهده داشته است.

براساس این گزارش، برداشته شدن تحریمها سبب رشد اقتصادی چشمگیر ایران می شود بطوریکه سالانه 15  میلیارد دلار درامد نفتی بیشتر نصیب ایران می شود. براساس این گزارش ، ورود صادرات نفتی بیشتر ایران به بازارهای جهانی سبب می شود در کوتاه مدت، قیمت نفت در بازارهای جهانی حدود چهارده درصد کاهش پیدا کند. البته این وضع به عملکرد سازمان اوپک بستگی دارد و اینکه با وارد شدن بشکه های جدید نفت ایران به بازار جهانی بخواهد چه واکنشی نشان بدهد.
 
جمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 8455
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *