۰

سود شرکت های نفتی روسیه از کاهش ارزش روبل

در حالی که کاهش ارزش پول ملی روسیه موجب حمایت از کسب و کار شرکت های نفتی روسی می شود، این شرکت ها در حال افزایش دادن درآمدهای روبل خود و بالا بردن میزان تولیدشان هستند.
سود شرکت های نفتی روسیه از کاهش ارزش روبل
به گزارش «ميزنفت»  به نقل از رویترز، در حالی که کاهش ارزش پول ملی روسیه موجب حمایت از کسب و کار شرکت های نفتی روسی می شود، این شرکت ها در حال افزایش دادن درآمدهای روبل خود و بالا بردن میزان تولیدشان هستند.
 
در حالی که تولید کنندگان روسی بخش عمده درآمدهای صادراتی خود را به دلار کسب می کنند و بیشتر هزینه هایشان به روبل است، این امر موجب انتفاع شرکت های روسی شده است. در نتیجه، روسیه تولید انرژی خود را که شامل میعانات گازی می شود، در نزدیکی بالاترین رقم بعد از فروپاشی شوروی سابق حفظ کرده است.

روز جمعه، شرکت رزنفت که یک شرکت روسی متوسط تولید کننده نفت خام محسوب می شود، اعلام کرد، میزان سود خالصش در سه ماهه دوم امسال با 13 درصد افزایش به 17.9 میلیارد روبل (معادل 272.7 میلیون دلار) رسیده است. اوایل ماه جاری نیز شرکت گازپرم روسیه آمارهایی از رشد سوددهی خود منتشر کرده بود.

شرکت باشنفت که در بین شرکت های نفتی روسی، سریعترین رشد میزان تولید را به خود اختصاص داده، در سه ماهه دوم سال متوسط تولید خود را به 387 هزار و 500 بشکه در روز رساند، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل، 350 هزار و 900 بشکه در روز بود.
شرکت گازپرم نفت، بازوی نفتی شرکت دولتی تولید کننده گاز روسیه (گازپرم) که پیشتر رشد  سود خالص خود در سه ماهه دوم امسال را 47 درصد اعلام کرده بود، نیز تولید خود را به میزان 25 درصد افزایش داده است.

سود خالص شرکت سارگات روسیه در نیمه نخست امسال بدون تغییر به رقم 135 میلیارد روبل رسید.

انتظار می رود شرکت رزنفت، مهمترین تولید کننده نفت روسیه هفته آینده میزان سوددهی خود در سه ماهه دوم امسال را اعلام کند.
قیمت نفت هم از بالای 100 دلار در اوت سال گذشته به زیر 50 دلار رسیده، در حالی که بر اساس اعلام بانک مرکزی روسیه، ارزش روبل این کشور از 34.99 در برابر دهر دلار آمریکا در ک سال قبل،  در سه ماهه دوم امسال به 52.66 کاهش یافته است.

منبع: تسنیم
يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب: 8530
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *