۰

نفت با تورم آمریکا چه کرد؟

یکی از سیاستگذارن ارشد بانک مرکزی آمریکا پیش بینی کرد نرخ تورم در این کشور روندی صعودی به خود بگیرد.
نفت با تورم آمریکا چه کرد؟
به گزارش «ميزنفت»، روزنامه فایننشال تایمز در اینترنت امروز در گزارشی نوشت: استنلی فیشر از سیاست گذاران مهم بانک مرکزی آمریکا پیش بینی کرد، با برطرف شدن عوامل موقت از قبیل تاثیر افزایش ارزش دلار، نرخ تورم در آمریکا قاعدتا بالاتر خواهد رفت. وی در نطق مهمش برای روسای بانکهای مرکزی در روز شنبه تاکید کرد، کمیته بازار آزاد این بانک رویدادهای چین را حتی دقیقتر از همیشه با هدف ارزیابی تاثیر آن بر تلاطم اخیر در بازار تحت نظر دارد.

تلاطم در اقتصاد چین نگرانی هایی را در مورد چشم انداز رشد جهانی و پایداری بازار سهام موجب شده و گمانه زنی هایی را در مورد اقدام بانک مرکزی آمریکا در خصوص نرخ بهره در نشست هفده سپتامبر مقامات این بانک در پی داشته است.

فیشر ضمن اشاره تلویحی به احتمال افزایش نرخ بهره گفت، بانک مرکزی برای اقدام در مورد سیاست پولی خود نمی تواند منتظر نرخ دو درصدی تورم بماند اما هرگونه اقدامی در این خصوص باید محتاطانه صورت گیرد و روندی تدریجی داشته باشد.

در میان گمانه زنی های وسیع درباره احتمال افزایش نرخ بهره در ماه آینده، وی اشاره ای به زمان احتمالی اولین افزایش نرخ بهره در بانک مرکزی آمریکا نکرد اما تاکید کرد، اهدف مورد نظر از جمله برای ثبات قیمت ها مستلزم رویکردی محتاطانه در عادی سازی موضع این بانک در زمینه سیاست پولی است.

فیشر سقوط شدید قیمت های نفت طی سال گذشته و تاثیر آن بر سطح قیمت های مصرفی را از جمله عوامل تاثیر گذار بر نرخ تورم توصیف کرد که انتظار می رود به تدریج تاثیرات آن کاهش یابد.
يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب: 8536
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *