۰

جزئیات جدیدی از قربانیان حادثه آرامکو

یک مقام عربستان روز دوشنبه گفت که 3 کانادایی، یک پاکستانی و یک نیجریه ای در میان 10 قربانی حادثه آتش سوزی در بخش هایی از مجتمع مسکونی شرکت نفتی آرامکو در شهر الخبر در شرق این کشور وجود دارند.
جزئیات جدیدی از قربانیان حادثه آرامکو
به گزارش «ميزنفت» به نقل از  آسوشیتدپرس، سرهنگ «علی بن سعد القحطبانی» سخنگوی سازمان دفاع غیرنظامی منطقه شرق عربستان گفت: در مجموع 10  تن در این آتش سوزی مهیب و گسترده جان خود را از دست دادند و 259 تن دیگر زخمی و مصدوم شده اند.
مدیریت دفاع غیرنظامی عربستان وابسته به وزارت امور داخلی این کشور پیشتر آمار تلفات این حادثه را 11 تن عنوان کرده بود.

وی افزود: 179 تن از مصدومان پس از درمان بیمارستان را ترک کرده اند و تحقیقات نخستین نشان می دهد که اتصال سیم برق در زیرزمین این ساختمان، جرقه اولیه این آتش سوزی را زده است.

این مجتمع مسکونی در شهر خبر قرار دارد و محل سکونت کارگران شرکت عظیم نفتی عربستان «آرامکو» است که بر تولید نفت در این کشور عضو اوپک نظارت می کند.

آرامکو که مانند بسیاری از شرکت های فعال در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، بر کارگران و کارکنان مهاجر متکی است و بزرگترین شرکت نفتی جهان به لحاظ میزان تولید و صدور نفت خام به شمار می رود، اعلام کرده است که 61 هزار نفر از 77 کشور جهان در آن اشتغال دارند.

مدیریت دفاع غیرنظامی عربستان ادامه داد: حال برخی از زخمی ها که تعداد آنها تا اوایل بعدازظهر روز یکشنبه به 219 تن رسیده، وخیم است.

تصاویر این حادثه که بر روی پایگاه های خبری دولتی عربستان منتشر شده ستون های سیاه رنگ و عظیم دود را نشان می دهد که از پنجره های این برج مسکونی به هوا برخاسته است.

 
دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب: 8575
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *