۰

هشدار جدی درباره شوک جدید نفتی

تحلیلگران سیتی‌گروپ که یک شرکت بزرگ مالی در نیویورک است در مورد شوک جدید نفتی هشدار دادند.
هشدار جدی درباره شوک جدید نفتی
به گزارش «ميزنفت»، آنها اعلام کردند بازار نفت احتمالا باید منتظر شوک‌های جدید باشد زیرا افزایش اخیر قیمت نفت با عوامل عینی قابل توجیه نیست.

گروهی از تحلیلگران سیتی گروپ به همراه اردوارد مورس رئیس اداره تحلیل بازارهای مواد اولیه این شرکت در یادداشتی خطاب به سرمایه‌گذاران خاطر نشان کردند افزایش 20 تا 25 درصدی قیمت نفت در پایان هفته گذشته نشان دهنده واقعیت بازار نیست بلکه ناشی از ظاهر بازار است.

سیتی گروپ پیش‌بینی کرد قیمت نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) تا پایان سال روند نزولی طی خواهد کرد و شاید در سال 2015 به پایین‌ترین سطح خود برسد.

به گفته این تحلیلگران، «زمان فروش اخبار و خرید حقایق فرا رسیده است».

بیزینس اینسایدر نوشت مورس و همکارانش فهرستی از دلایلی که موجب می شود سرمایه‌گذاران خبرها را بد تعبیر کنند، ارائه کردند.

بر این اساس، سیتی گروپ خاطر نشان کرد با آماری که وزارت انرژی آمریکا منتشر می کند، باید محتاطانه برخورد کرد.
وزارت انرژی آمریکا دوشنبه اعلام کرد تولید طلای سیاه این کشور ماه ژوئن به نه میلیون و 300 هزار بشکه در روز رسید که تنها 100 هزار بشکه نسبت به آمار بازنگری شده ماه مه کاهش دارد.

این یکی از عواملی است که باعث افزایش بهای نفت شده است.

در یادداشت تحلیل‌گران سیتی گروپ همچنین به درک نادرست اخباری که اعلام می کنند سازمان کشورهای صادر کننده نفت «اوپک» قصد دارد با دیگر کشورهای تولید کننده در باره قیمت‌ها گفتگو کند، اشاره شده است.

این تحلیل‌گران خاطر نشان کردند آنچه که به آن اشاره شده است فقط گفتگویی احتمالی است که به نتایج واقعی منجر نخواهد شد زیرا هیچ یک از طرف‌ها حاضر نیست تولید خود را کاهش دهد.
 
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب: 8651
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *