۰

اقدام جدید چین در بازار نفت

منابع آگاه به رویترز اظهار کردند چین در راستای اصلاحات برای گشایش بازارهای نفتش و رقابت با شاخص‌های برنت لندن و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا، ممکن است تا اکتبر قرارداد معاملات آتی جهانی نفت خام راه اندازی کند.
اقدام جدید چین در بازار نفت
به گزارش «ميزنفت» به نقل از  ایسنا، قردادهای آتی نفت خام اهمیت رو به رشد چین در تعیین قیمت نفت خام را منعکس خواهد کرد و همچنین استفاده از یوان که قراردادهای مذکور با این ارز انجام خواهد شد را افزایش خواهد داد با اینهمه آشفتگی اخیر بازارهای مالی جهان و دخالت چین در بازارهای بورس نگرانی‌هایی را برانگیخته است.

بازار بورس انرژی بین المللی شانگهای معروف به INE ماه گذشته طرح این قرارداد آتی را در اختیار حاضران بازار قرار داد و اعلام کرد راه اندازی این قراردادها ممکن است تا اوایل اکتبر انجام بگیرد.

چین که دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان است، امسال برای نخستین بار با دادن سهمیه‌هایی برای واردات نفت خام توسط پالایشگاه‌های خصوصی که حاضران بازار را از سرعت اصلاحات غافلگیر کرد، شروع به کاهش کنترل خود بر بخش نفت فیزیکی کرده است.

راه اندازی معاملات آتی نفت خام شانگهای که سال گذشته مورد موافقت دولت چین قرار گرفت، نخستین قرارداد چینی خواهد بود که امکان مشارکت مستقیم سرمایه گذاران بین المللی را فراهم می‌کند.

معاملات آتی جهانی نفت خام شانگهای در بازار معاملات آتی نفت خام رقابت خواهد کرد که هزاران میلیارد دلار ارزش داشته و تحت سلطه دو قرارداد برنت لندن و وست تگزاس اینترمدیت قرار دارد که اولی به عنوان قیمت پایه جهانی به شمار می‌رود و دومی قیمت کلیدی آمریکا است.

بازار بورس انرژی بین المللی شانگهای اعلام کرده است مایل است سرمایه گذاران خارجی، شرکتهای نفتی و موسسات مالی در معاملات آتی نفت خام این بازار مشارکت کنند.
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 8663
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *