۰

روسنفت:دوران طلايی اوپک به سرآمده است

مدیر کل شرکت نفتی دولتی روسنِفت (Rosneft) روسیه اعلام کرد دوران طلایی سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) به سر آمده است.
روسنفت:دوران طلايی اوپک به سرآمده است
به گزارش «ميزنفت» به نقل از اسپوتنیک، ایگور سچین مدیر کل روسنِفت که پس از خرید دارایی‌های بزرگ‌ترین شرکت نفتی روسیه، یوکاس، به یک شرکت نفتی بزرگ تبدیل شد، در گزارشی اعلام کرد از همان نشست ماه نوامبر سال گذشته که اوپک حاضر نشد برای جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت ، میزان تولید خود را کاهش دهد، روند سپری شدن دوران طلایی آن نیز آغاز شد.

مدیر کل این شرکت که فعالیت‌های عمده خود را در بخش‌های اکتشاف، استخراج و پالایش نفت خام و گاز طبیعی متمرکز کرده است افزود اوپک علاوه بر اینکه حاضر نشد میزان تولید خود را برای جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت کاهش دهد حتی حاضر نشد برای حفظ تعادل در قیمت بازار تلاش کند.

سچین که در کنفرانسی درباره مواد اولیه در سنگاپور صحبت می کرد با اشاره نشست ماه نوامبر سال 2014 اوپک خاطر نشان کرد اگر سهمیه بندی های تولید رعایت می شد امروز بازار نفت به حالت تعادل رسیده بود. وی افزود اوپک در این زمان به جای آنکه به فکر پیدا کردن راههایی برای جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت باشد به فکر حفظ بازارهای فروش نفت خود بود و از همین رو حاضر نبود میزان تولید نفت خود را کاهش دهد.

مدیر کل شرکت نفتی روسنِفت که همچنین در سال 2013 در پی خریداری سومین شرکت بزرگ نفتی روسی -انگلیسی؛ تی‌ان‌کی-بی‌پی، به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت نفتی روسی، اعلام موجودیت کرد افزود قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال اکنون حدود 50 دلار است که برای رسیدن به حالت تعادل فاصله زیادی دارد. وی افزود برای آنکه قیمت نفت در حد متوسط باشد، یعنی نه خیلی پایین و نه خیلی بالا باشد، باید قیمت هر بشکه نفت 70 دلار باشد.

 
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۸
کد مطلب: 8790
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *