۰

پیش بینی دیگر در باره قیمت نفت

برجسته ترین موسسه آماری نروژ پیش بینی کرد که قیمتهای جهانی نفت خام همچنان پایین خواهند ماند و تا سال ٢٠١٨ به ٦٠ دلار برای هر بشکه نمی رسد.
پیش بینی دیگر در باره قیمت نفت
به گزارش «ميزنفت» به نقل از خبرگزاری رویترز، موسسه استاتیستیکس نروژ، یک سازمان تحقیقاتی و تحلیلی در نروژ اعلام کرده است که اقتصاد نروژ سال گذشته دچار فشارهایی ناشی از کاهش قیمت نفت شد و انتظار می رود این کاهش در نیمه دوم سال ٢٠١٦ اندکی جبران شود.

به گزارش این موسسه، سرمایه گذاریهای نفتی در نروژ سال گذشته بیش از ١٢ درصد کاهش داشت، اما انتظار می رود تا سال ٢٠١٨ این کاهش به ٥,٥ درصد برسد، به طور کلی سرمایه گذاریهای نفتی این کشور از سال ٢٠١٣ تا ٢٠١٨ حدود یک سوم کاهش می یابد.

اطلاعات منتشر شده از سوی این موسسه آماری نشان می دهد که سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز نروژ در سال ٢٠١٦ کاهش می یابد.

بر اساس این گزارش، آمار اولیه منتشر شده از سوی این موسسه نشان داد که کل سرمایه گذاریهای پیش بینی شده برای سال ٢٠١٦ در بخش نفت و گاز نروژ حدود ٢٣ میلیارد و ٨٠٠ هزار میلیون دلار پیش بینی می شود که ١,٤ درصد از سال ٢٠١٥ بیشتر خواهد بود.

بر پایه بیانیه این موسسه، قیمت نفت پس از تابستان سال ٢٠١٤ به شدت کاهش یافت و تا پایان ماه اوت سال ٢٠١٥ به نصف رسید، توقع ما این است که قیمتهای نفت همچنان پایین باقی بماند ولی تا سال ٢٠١٨ به حدود ٦٠ دلار برای هر بشکه می رسد.

در واکنشی به قیمت پایین نفت، تعدادی شرکتهای نفت و گاز که در نروژ فعالیت دارند کارکنان خود را در طول سال ٢٠١٥ اخراج کردند. از جمله این شرکتها می تواند ایکر سولوشن، شرکت انگلیسی-هلندی شل، سابسی ٧، استات اویل و تکنیپ را نام برد.
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۱
کد مطلب: 8791
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *