۰

پاداش روس ها به ارمنستان

ارمنستان، جمهوری سابق شوروی از نزدیک شدن به اتحادیه اروپا به منظور بهره برداری از روابط با مسکو چشم پوشی کرده است.
پاداش روس ها به ارمنستان
به گزارش «ميزنفت» به نقل از  خبرگزاری فرانسه، وزارت انرژی روسیه با انتشار بیانیه ای در پایان دیدار الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه و ایرواند زاخاریان Ervand Zakharian همتای ارمنی او اعلام کرد بهای گازی که به ارمنستان صادر می شود از 189 دلار به 165 دلار برای 1000 متر مکعب معادل 13 درصد کاهش یافت.

ولادیمیر پوتین سال 2013 در آغاز بحران اوکراین از کاهش 30 درصدی قیمت گاز برای ایروان خبر داده بود. ارمنستان از نزدیک شدن به اتحادیه اروپا چشم پوشی کرد تا به منطقه تجارت آزاد تحت رهبری مسکو و با مشارکت دیگر جمهوری های سابق شوروی بپیوندد.

اما مسکو چند ماه بعد قیمت فروش گاز برای کیف را بعد از روی کار آمدن مقامات تحت حمایت اروپا افزایش داد که به مناقشه گازی ادامه دار منجر شد. انتقال گاز روسیه به اوکراین بار دیگر از ابتدای ماه ژوئیه قطع شده است.

قیمت فروش گاز برای ارمنستان سال 2013 بسیار پایین تر از قیمت تعیین شده برای کشورهای اروپایی ( 500 دلار برای 1000 متر مکعب ) بود اما این فاصله در ماه های اخیر به علت سقوط بهای نفت کاهش یافته است.

مسکو به علاوه ماه ژوئیه وام 200 میلیون دلاری به ارمنستان داد تا هزینه خرید سلاح از روسیه را تامین کند. ارمنستان به تجارت با روسیه و انتقال درآمد ارمنی های ساکن این کشور به شدت وابسته است.1
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۲
کد مطلب: 8802
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *