۰

نفت 20 دلاری در راه است

بانک های گلدمن ساکس و کومرزبانک با اشاره به فزونی عرضه و نگرانی ها در مورد اقتصاد چین، پیش بینی های خود در مورد قیمت نفت را کاهش دادند.
نفت 20 دلاری در راه است
به گزارش «ميزنفت» به نقل از  تسنیم، بانک های گلدمن ساکس و کومرزبانک روز جمعه با اشاره به فزونی عرضه و نگرانی ها در مورد اقتصاد چین، پیش بینی های خود در مورد قیمت نفت را کاهش دادند.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس که گزارش های تحلیلی اش به دقت از سوی سرمایه گذاران پیگیری و رصد می شود اعلام کرده که انتظار دارد به دلیل افزایش تولید اوپک و تداوم عرضه از سوی کشورهای غیر عضو اوپک که در حال پیشی گرفتن از تقاضاست، امسال قیمت نفت بیش از این نیز کاهش یابد.

گلدمن ساکس در گزارشی که با عنوان «پایین تر حتی برای مدتی طولانی تر» منتشر کرده نوشته است: «بازار نفت حتی بیش از آنچه که ما پیش بینی می کردیم با فزونی عرضه مواجه است و ما انتظار داریم این فزونی عرضه در سال 2016 نیز تداوم داشته باشد.»

این بانک اعلام کرد، قیمت نفت ممکن است تا 20 دلار در هر بشکه پایین بیاید.

گلدمن ساکس پیش بینی خود از قیمت نفت خام آمریکا در سال 2016 را از 57 دلار به 45 دلار کاهش داده است. همچنین بر اساس این گزارش، پیش بینی قیمت نفت برنت از 62 دلار به 49 دلار و 50 سنت کاهش یافته است.

کومرز بانک، دیگر بانک غربی گفته، قیمت نفت برنت احتمالا تا پایان امسال به 55 دلار خواهد رسید و تا پایان سال 2016 به 59 دلار افزایش خواهد یافت.

این بانک آلمانی پیش بینی کرده که قیمت متوسط نفت برنت در سال 2015 به 56 دلار و در سال 2016 به 62 دلار برسد. این بانک همچنین متوسط قیمت نفت در سال های 2015 و 2016 را به ترتیب 51 و 59 دلار پیش بینی کرده است.
کارستن فریچ، تحلیلگر ارشد کومرزبانک گفت: «خلاص شدن از شر فزونی عرضه زمان خواهد برد.»

این کاهش پیش بینی ها موجب شد که قیمت نفت در معاملات روز جمعه بیش از 2 درصد کاهش یابد.

بیش از 10 موسسه مهم مالی بین المللی در طی ماه گذشته با اشاره به عوامل پایه ای ضعیف بازار و افت رشد اقتصاد چین، پیش بینی خود از قیمت جهانی نفت را کاهش داده اند.
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 8873
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *