تجمع نفتی مقابل کاخ سفید

24 شهريور 1394 ساعت 10:58

صدها گروه حمایت از محیط زیست امروز در اعتراض به نشت نفت در اقیانوس ها در مقابل کاخ سفید تجمع می کنند.


به گزارش«ميزنفت»،صدها گروه مدافع محیط زیست امروز از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا خواهند خواست تا اجاره دادن اراضی و آبهای دولتی را برای عملیات حفاری و بهره برداری از سوخت های فسیلی متوقف کند.

در نامه ای خطاب به اوباما که به امضای گروههای مدافع محیط زیست، از جمله گروه صلح سبز، پابلیک سیتیزن، و باشگاه سییرا رسید و روز دوشنبه قرائت شد، آمده است: « در حالی که کشورهای جهان در آستانه مذاکرات آتی در پاریس، توجه خود را به مقابله با تغییرات آب و هوایی معطوف کرده اند، ما از شما می خواهیم نقش قاطعانه خود در هدایت این تلاش ها را با توقف اجاره دادن سوخت های فسیلی کشور، ثابت کنید.»

این گروهها تصریح کردند اجاره دادن اراضی حاوی این سوخت های فسیلی، نقش قابل توجهی در انتشار گازهای گلخانه ای دارد. بنا بر اعلام این گروهها، یک چهارم انتشار گازهای گلخانه ای در آمریکا و حدود چهار درصد انتشار این گازها در جهان ناشی از اتخاذ چنین سیاستی است.

در نامه ای که خطاب به اوباما نوشته شده، آمده است: « با وجود آلودگی های موجود و تهدید ناشی از تغییرات آب و هوایی، دولت شما همچنان به اجاره دادن سوخت های فسیلی ملی، و به خطر انداختن سلامت و آسایش مردم خود و دیگر نقاط جهان ادامه می دهد.»

گروههای حامی محیط زیست همچنین اعلام کردند ممنوعیت بهره برداری از این ذخایر، خودداری از اجاره دادن دوباره اراضی حاوی این ذخایر به دولت اوباما برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در آینده کمک خواهد کرد. در این نامه آمده است: «با توجه به اینکه شمار زیادی از اراضی و آبهای دولت فدرال ما تاکنون اجاره داده شده است، هم اکنون زمان آن فرا رسیده است فروش سوخت های فسیلی متوقف شود.»

تجمع اعتراض آمیز امروز در مقابل ساختمان کاخ سفید در حالی برگزار خواهد شد که دولت اوباما چند روز پیش اعلام کرد حدود 40 میلیون هکتار از آبهای ایالت های لوئیزیانا، می سی سی پی، و آلاباما را برای عملیات اکتشاف نفت و گاز، و دیگر مناطق اجاره داده نشده در شرق و مرکز خلیج مکزیک اجاره خواهد داد.

گروههای حامی محیط زیست اعلام کردند دولت اوباما تاکنون 15 میلیون هکتار از اراضی دولتی، و 21 میلیون هکتار از آب اقیانوس را برای بهره برداری از سوخت های فسیلی این مناطق اجاره داده است.

آمریکا قرار است ماه نوامبر در نشست مقابله با تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در پاریس شرکت کند. این کشور امیدوار است در نشست ماه نوامبر با کشورهای دیگر بر سر مقابله با تغییرات آب و هوایی به توافق برسد.


کد مطلب: 8942

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/8942/تجمع-نفتی-مقابل-کاخ-سفید

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir