۰
۱

روایت روحانی از نخریدن نفت ایران

درست است که ما تحریم‌های ظالمانه قدرت‌های بزرگ را نپذیرفتیم و آنها را ظالمانه و غیرقانونی اعلام کردیم، اما متاسفانه به آن تحریم، دیگران عمل کردند و از آن یک میلیون بشکه نفتی که گفته بودند ایران بفروشد، یک بشکه اضافه نیز هیچ کشوری نخرید حتی کشورهای دوست.
روایت روحانی از نخریدن نفت ایران
به گزارش«ميزنفت»، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در بیست و یکمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران، تأکید کرد: همه باید در کنار هم باشیم، همکار باشیم و هم‌افزایی داشته باشیم و خود را جدا از دیگران ندانیم.


رئیس‌جمهور گفت: درست است که ما تحریم‌های ظالمانه قدرت‌های بزرگ را نپذیرفتیم و آنها را ظالمانه و غیرقانونی اعلام کردیم، اما متاسفانه به آن تحریم، دیگران عمل کردند و از آن یک میلیون بشکه نفتی که گفته بودند ایران بفروشد، یک بشکه اضافه نیز هیچ کشوری نخرید حتی کشورهای دوست.

روحانی ادامه داد:‌ تحریم ظالمانه‌ای که در بحث بانکی اجرا کردند گرچه غلط و ظالمانه و غیرقانونی بود اما حتی کشورهای همسایه و حتی کشور های دوست ما و حتی عراق هم حاضر نشد این تحریم را ظالمانه بداند و زیر پا بگذارد و نقض کند.

وی افزود: انقلابی بودن به این معنا نیست که ما در سخن و بیان انقلابی حرف بزنیم اما در عمل نتوانیم از منافع مردم خود به خوبی دفاع کنیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: انقلاب بروزش در استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است و استقلال بروزش در نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی.

رئیس‌جمهور افزود: باید بتوانیم با منطق، استقلال، قدرت دیپلماسی و قدرت سیاسی در صحنه جهانی و با اتحاد ملت بزرگ ایران تحریم های ظالمانه را بشکنیم و لغو کنیم و عملا زیر پا بگذاریم.

روحانی گفت: اینکه ما بگوییم تحریم ها ظالمانه است که البته ظالمانه بوده، اما دیگران به آن عمل کنند و اینکه بگوییم تحریم ظالمانه است اما یک کشتی بزرگ  در ساحل خلیج فارس در منطقه شمالی خلیج فارس در بندرگاه‌های ایران به خاطر تحریم پهلو نگیرد و کشتی که بار ایران را حمل می کند در سواحل کشورهای جنوبی پهلو بگیرد و برای هر کانتینری ما 700 دلار اضافه از جیب مردم پرداخت کنیم تا آن بار را از ساحل جنوبی به ساحل شمالی بیاوریم، این با آن استقلال به معنای عام کلمه سازگار نیست.

رئیس‌جمهور گفت: دشمنان انقلاب در سراسر جهان، پایان انقلاب و پایان نظام جمهوری اسلامی را می‌خواهند، البته این آرزو را حتما و بی‌تردید به گور خواهند برد.

 
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 8956
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تلاش دولتمردان برای برجام جای تشکر داره اما حالا متوجه میشیم که چرا رهبری مخالف بودن ،ما باید قدر نعمت انرژی هسته ای رو بیشتر می دونستیم ،شکر نعمت نعمتت افزون کند، آمریکا و حامیانش هیچ وقت روی حرفشان نماندند، از نظرم دوستان ما بخاطر مقاومت در برابر ظلم از ما حمایت کردند ما همواره باید در برابر این ظالمان بایستیم و هیچ توافقی نکنیم