۱
فوتونگار میز نفت

10 پروژه پالایشگاهی بزرگ آسیا کدامند؟

آسیا هنوز قطب اصلی بسیاری از پروژه های مهم پایین دستی و پتروشیمی برای سال های 2014 و 2015 و سال های پس از آن خواهد بود. علی رغم وجود برخی منافع در آمریکای شمالی و اروپا، بسیاری از پروژه های بزرگ پایین دستی، پتروشیمی و ارتقای پالایشگاه ها در منطقه آسیا اجرا می شود.
10 پروژه پالایشگاهی بزرگ آسیا کدامند؟
به گزارش «ميزنفت»، 10 پروژه بزرگ پالایشگاهی که در کشورهای مختلف قاره آسیا در حال اجرا هستند، به ترتیب بزرگی و اهمیت در ادامه معرفی می‌شوند:
 
پروژه 10 : توسعه پالایشگاه کوچی
 
شرکت پالایشگاهی دولتی بیهارات پترولیوم در حال توسعه پالایشگاه کوچی است و قصد دارد یک واحد پتروشیمی را احداث کند. با توسعه و اجرای این پروژه، ظرفیت تولید این پالایشگاه به 310 هزار بشکه در روز خواهد رسید. این شرکت هندی قصد دارد تا مارس 2016 میلادی ظرفیت تولید این پالایشگاه را به 100 درصد برساند. هزینه اجرای این پروژه 2.5 میلیارد دلار خواهد بود.
 
پروژه 9 : پروژه پالایشگاه پولائو موارا در برونئی
 
شرکت صنایع "هنگ یی" قصد دارد سرمایه گذاری، ساخت و راه اندازی پالایشگاهی با ظرفیت 135 هزار بشکه در روز را در برونئی انجام دهد. سرمایه گذاری برای اجرای فاز نخست این پروژه بیش از 4 میلیارد دلار خواهد بود .
 
پروژه 8 : ارتقای پالایشگاه های پرتامینای اندونزی
 
شرکت پرتامینای اندونزی قصد دارد با سرمایه گذاری 7 میلیارد دلاری سطح کنونی تولید پالایشگاه های خود را ارتقا دهد. مطالعات امکان سنجی برای ارتقای پالایشگاه های شرکت پرتامینا در بالونگان در غرب جاوا، سیلاکاپ در جاوای مرکزی، بالی کاپان در شرق کالیمانتان، پلاجو در جنوب سوماترا و دومای در منطقه ریائو در سال 2014 میلادی تکمیل شده است.
 
پروژه 7 : ارتقای پالایشگاه اولسان
 
شرکت "اس اویل" قصد دارد با سرمایه گذاری 7.5 میلیارد دلاری معادل 8 تریلیون وون واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی خود را ارتقا دهد . 5 تریلیون وون از این سرمایه گذاری صرف ساخت واحدهای پتروشیمی و ارتقای نفت سنگین تا سال 2017 میلادی در اولسان کره جنوبی خواهد شد.
 
هدف اصلی از این سرمایه گذاری تولید محصولات و فرآورده های نفتی با کیفیت و ارزش بالاتر بوده و شرکت اس اویل قصد دارد تا ظرفیت تولید پروپیلن در سطح پلیمری را به حداکثر ممکن افزایش دهد. 3 تریلیون وون دیگر نیز برای ساخت چند واحد پتروشیمی دیگر سرمایه گذاری خواهد شد.
 
پروژه 6 : ان اس آر پی
 
پروژه مجتمع پتروشیمی و پالایشگاهی موسوم به ان اس آر پی با سرمایه گذاری 8 میلیارد دلاری با ظرفیت تولید 200 هزار بشکه در روز در استان "تان هوا" در ویتنام واقع شده است. این پروژه به طور مشترک توسط شرکت ایده میتسو ژاپن با 35.1 درصد سهام، شرکت کی پی سی کویت با 35.1 درصد سهام، پی وی ان 25.1 درصد سهام و میتسوی ژاپن با 4.7 درصد سهام اجرا می شود.
 
پروژه 5 : پالایشگاه سینوپک- کی پی سی
 
پالایشگاه سینوپک- کی پی سی پروژه ای با سرمایه گذاری 9 میلیارد دلاری در جنوب چین است که ظرفیت تولید 240 هزار بشکه در روز را دارد.
 
پروژه 4 : پالایشگاه و مجتمع پتروشیمی گواندونگ
 
شرکت نفت دولتی ونزوئلا موسوم به پی دی وی اس ای با مشارکت شرکت ملی پتروشیمی چین موسوم به سی ان پی سی، قصد احداث پالایشگاهی با ظرفیت 400 هزار بشکه در روز را دارند که این پروژه در سال 2015 میلادی تکمیل خواهد شد.
 
پروژه گواندونگ که به صورت مشترک بین چین و ونزوئلا اجرا می شود، در منطقه صنعتی جی یانگ در استان گواندونگ چین واقع شده است. این بزرگترین پروژه پالایشگاه نفت در چین از لحاظ قابلیت پالایش به شمار می رود. کل سرمایه گذاری انجام شده در این پروژه به بیش از 58.6 میلیارد یوان معادل 9.54 میلیارد دلار خواهد رسید. شرکت پتروچاینا 60 درصد و شرکت نفت دولتی ونزوئلا نیز 40 درصد سهام این پروژه را در اختیار دارند.
 
پروژه 3 : توسعه پالایشگاه جامناگار
 
پروژه توسعه پالایشگاه جامناگار توسط شرکت ریلاینس با هزینه ای بالغ بر 10 تا 12 میلیارد دلار اجرا خواهد شد. این پروژه، واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی بیشتری را در تاسیسات صنعتی جامناگار به یکدیگر پیوند خواهد داد. هدف اصلی از اجرای این پروژه، تولید بیشتر محصولات شیمیایی از جمله اتیلن ، پروپیلن و پلی پروپیلن خواهد بود. این مجمتع می تواند 1.24 میلیون بشکه نفت را در روز پالایش کند.
 
پروژه 2 : راپید
 
شرکت پتروناس مالزی پروژه 20 میلیارد دلاری را برای توسعه واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی موسوم به "راپید" را تصویب کرده است. این پروژه قرار است در منطقه پنگرانگ در استان جوهور مالزی اجرا شود. این پروژه شامل یک پالایشگاه 300 هزار بشکه ای است که قصد دارد مالزی را از یک کشور وارد کننده فرآورده های نفتی به یک صادر کننده تبدیل کند.
 
پروژه یک : مجتمع پالایشگاهی و پتروشیمی "انهون هوی"
پروژه پالایشگاهی و پتروشیمی "انهون هوی" متعلق به شرکت پی تی تی است و هزینه ای بالغ بر 28 میلیارد دلار را در بر خواهد داشت. ظرفیت الین پروژه بیش از 660 هزار بشکه در روز است و مجتمع های پالایشگاهی و پتروشیمی در منطقه اقتصادی انهون هوی ویتنام واقع شده است. گزارش مربوط به مطالعات امکان سنجی به دولت ویتنام ارائه شده است. این پروژه قرار است از سه ماه سوم 2015 میلادی آغاز شود و تا سال 2018 میلادی به بهره برداری برسد.
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۵
کد مطلب: 9095
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *