۰
نگرانی تل آویو از قدرت گیری ایران

شیعیان محور منابع هستند!

محور شیعه بر پایه ایران استوار است.در واقع از یک قدرت منطقه ای صحبت می کنیم که 25 درصد منابع گاز طبیعی و 11 درصد ذخایر نفت دنیا را در اختیار دارد، منابع عظیم انسانی ، توانمندی های بالا در عرصه علمی ، فناوری ، زیرساخت ها ، توانمندی های عملیاتی و پیشرفت های سایبری دارد.
شیعیان محور منابع هستند!
به گزارش «میز نفت»، المانیتور نوشت: اسرائیل نگران بازگشت امپراطوری فارس است. بنیامین نتانیاهو بیست و یکم سپتامبر به دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه رفت.او در یک حرکت غیرمعمول و شاید یک حرکت بی سابقه ، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل و رئیس اطلاعات ارتش را با خود برد.

معمولاً نخست وزیران اسرائیل رئیس ستاد مشترک را به چنین جلساتی نمی برند.کسی انتظار ندارد که پوتین با ژنرال های اسرائیلی درباره نقشه و تصاویر هوایی تشکیل جلسه دهد.یک نخست وزیر ممکن است یک دبیر عالی رتبه نظامی یا رئیس واحد تحقیقات اطلاعات نظامی را با خود به چنین دیدارهایی ببرد اما نتانیاهو فرماندهان نظامی را با خود برده است.

ارزیابی غالب در اسرائیل این است که دلایل نتانیاهو برای چنین کاری پیچیده است. یک دلیل این است که در آستانه یوم کیپور او تلاش می کند کاری برای وجهه خود انجام دهد.

اوضاع امنیتی اسرائیل رو به وخامت گذاشته است، بیت المقدس در آتش می سوزد و راکت های قسام و گراد از غزه فرود می آیند.

تصویر نتانیاهو مقلب به آقای امنیت مخدوش شده است.نتانیاهو همچنین به واشنگتن سیگنال می فرستد.مداخله روسیه در سوریه یک بازیگر جدید و غیرمنتظره به دنیای جنگ بین سنی ها و شیعیان معرفی کرده است.در حالی که غرب هنوز تصمیم نگرفته است چه کار کند، پوتین وارد میدان شده است.او وارد سوریه شده و حضورش را علنی کرده است.

وقتی یک نخست وزیر اسرائیلی قبل از اروپایی ها و آمریکایی ها به سوی پوتین می رود و ژنرال های عالی رتبه را نیز با خود می برد ، یک سیگنال روشن محسوب می شود: ما نیز اینجا هستیم.هیچکس حق انحصاری ندارد و اگر لازم باشد ، اسرائیل حتی با روسیه نیز گفتگو می کند.

یک افسر عالی رتبه ارتش اسرائیل که خواست نامش فاش نشود ، در مصاحبه با المانیتور از اقدامات روسیه و خطراتی که از جانب محور  شیعه متوجه اسرائیل است ، انتقاد کرد و گفت:« ما در نبرد تایتان ها بین شیعه و سنی هستیم. این یک واقعه تاریخی و بزرگترین واقعه نسل ماست.در این معادله به سختی می توان گفت که کدام طرف خوب است و کدام طرف بد اما هنوز وقتی تندروهای سنی را با شیعیان مقایسه می کنم، می بینم که کدام یک خطرناک ترند.

ما همه با خطر سنی ها آشنا هستیم اما محور شیعه بر پایه ایران استوار است.در واقع از یک قدرت منطقه ای صحبت می کنیم که 25 درصد منابع گاز طبیعی و 11 درصد ذخایر نفت دنیا را در اختیار دارد، منابع عظیم انسانی ، توانمندی های بالا در عرصه علمی ، فناوری ، زیرساخت ها ، توانمندی های عملیاتی و پیشرفت های سایبری دارد.

آیا می خواهیم که ایران به دروازه های ما برسد؟ آیا می خواهیم ایران که عملاً در عراق ، سوریه و لبنان حکمرانی می کند و حمایت روسیه را نیز دارد ، در این رویارویی پیروز شود؟ تاریخ نشان می دهد امپراطوری های بزرگی که از شرق می آیند ، خیر و خوبی نصیب یهودیان نکرده اند.الان شاهد بازگشت امپراطوری فارس هستیم.توافق هسته ای بین ایران و غرب برنامه هسته ای این کشور را به مدت یک دهه یا بیشتر محدود می کند اما به این کشور اجازه می دهد به یک امپراطوری تبدیل شود و فعالیتهایش و نفوذش را در خاورمیانه افزایش دهد.از نظر ما ، این یک خبر خیلی بد است.تمدن فارسی نسبت به آنچه که الان در میان اعراب می بینیم ، خیلی تاثیرگذارتر ، پیشرفته تر و قدرتمندتر است.و همه اینها ما را نگران می کند.»
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۴
کد مطلب: 9147
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *