خاطره عجیب هاشمی از خارک

درست حفاظت کنند، حمله نمی شود!

دیشب عراق به خارک حمله کرد. لابد در طول روز به خاطر حفاظت شدید - به دلیل حضور ما - نتوانسته‏اند حمله کنند و به این دلیل است که اگر درست حفاظت شود، حمله نمی‏شود.
به گزارش «ميزنفت»، آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطره ای از 5 مهر ماه آورده است:

ساعت هفت و نیم صبح به فرودگاه مهرآباد رفتیم. با جمعی از نمایندگان و وزرا با دو فروند جت فالکن به طرف جزیره خارک حرکت کردیم. کمی پس از پرواز، هواپیمای حامل ما دچار عیبی شد. برگشتیم و هواپیما را عوض کردیم. ساعت نه و نیم با نیم ساعت تأخیر رسیدیم. از تانک فارم و اسکله ‏های تی، گوگرد و آذرپاد بازدید کردیم. در اسکله‏ های تی و آذرپاد به دو هدف با دقت توسط عراقی‏ها بمب اصابت کرده است. دلیل بر دقت هدف‏گیری، اطلاع کامل قبلی و ضعف مفرط دفاع ماست و خسارات زیاد است. مسئولان [ترمینال‏های] نفتی جزیره خارک گفتند اگر درست دفاع شود، با وضع موجود می‏توانیم روزانه تا چهار میلیون بشکه نفت صادر کنیم ولی اعتمادی به دفاع نیست.

جلسه طولانی با مسئولان نظامی داشتیم. تمام نیازهای آنها را تأمین کردیم. یکی دوبار هم وضعیت قرمز اعلام شد. آقای [رسول] منتجب‏نیا را به عنوان نماینده خودم آنجا گذاشتم و قرار شد نیروهای سپاه همکاری کنند. در نماز جمعه شرکت کردیم و برای حضار صحبت کردم. غیر از نظامی‏ها و مسئولان نفتی و دولتی کسی در خارک نمانده است. خانواده‏ها را بیرون بردند و همین هم مشکلی آفریده؛ چون عده زیادی از آنها مأوا و مسکن درستی ندارند و این مسأله باعث اضطراب کارکنان است.

در بین راه رفت و برگشت آقایان [محمد] غرضی و تولایی درباره برنامه تأسیس اسکله‏ های اس.بی.ام برای صدور نفت - که از پیشرفته‏ترین و ساده‏ترین شیوه‏های بارگیری است - توضیح دادند. قرار است تعداد هفت اسکله اس.بی.ام در اطراف جزیره خارک و بندرگناوه احداث شود. قرار شد خط لوله گوره کنگان هم احداث شود. این کارها بایستی زودتر انجام می‏شد. مغرب به تهران رسیدیم.

يکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب: 9251
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *

Iran, Islamic Republic of
یا رب مپندار که گدا معتبر شود......