پرتلفات‌ ترین جنگ در تاریخ جهان +عکس

5 مهر 1394 ساعت 21:19

جنگ جهانی دوم بزرگ‌ترین و پرتلفات‌ترین جنگ در است. آلمان در ۱ سپتامبر، ۱۹۳۹به لهستان حمله کرد، این تاریخ متداول آغاز جنگ جهانی دوم در غرب است.


به گزارش«ميزنفت»،منابع دیگر حمله ژاپن به چین را در ۷ ژوئیه ۱۹۳۹ ، آغاز جنگ می‌دانند، و همچنین حمله ژاپن به منچوری که در ۱۹۳۱ انجام شده بود نیز به نوعی یکی از مقدمات جنگ جهانی دوم بود.


نتیجه جنگ جهانی دوم در چهار سالی که از پی آمد، قریب به ۲۷ میلیون از مردم شوروی را به کام مرگ کشاند، یعنی روزی ۱۸ هزار نفر. پنجاه درصد این کشته‌شدگان خارج از شرایط «عادی» جنگ جان خود را از دست دادند. به جز اینان، ۳ میلیون روس در اردوگاه‌های آلمان و به ویژه در اتاق‌های گاز از پای درآورده شدند. در بلاروس یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر کشته شدند و در لنینگراد هم یک میلیون نفر قربانی ۹۰۰ روز محاصره گشتند. حدود پنج میلیون شهروند لهستانی در طول جنگ به دست نیروهای آلمان به‌قتل رسیدند که نزدیک به دو میلیون نفر آنان، غیر یهودی و سه میلیون نفر دیگر از یهودیان مقیم لهستان بودند، این رقم بیش از ۱۶ درصد جمعیت آن کشور را نسبت به سال ۱۹۳۹ تشکیل می‌داد . تلفات آلمان در جنگ جهانی دوم در برخی منابع ۵ میلیون نفر اعلام شد که ۳/۳ میلیون نفر آن سرباز و ۱/۷ میلیون آن (تخمینی) افراد غیر نظامی بودند که در بمباران کشته شدند. پس از پایان جنگ اعلام شد که ۱/۳ میلیون تن بمب توسط متفقین بر بسیاری از شهرهای آلمان فرو ریخته شده که نتیجه آن بی خانمانی ۸ میلیون آلمانی بود. همچنین ۱۲ میلیون نفر در طول جنگ بر اثر قحطی در چین، اندونزی، هند و چین ، فرانسه و هندوستان جان خود را از دست دادند که این تعداد تلفات، اغلب در آمارهای تلفات جنگ، از قلم افتاده‌اند. کل رقم کشته‌شدگان جنگ جهانی دوم که مرگبارترین نبرد تمام تاریخ است، بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون نفر تخمین زده می‌شود.
 
اخبار,اخبار گوناگون,پرتلفات‌ ترین جنگ در تاریخ جهان
 یهودیانی که برای کار اجباری به اردوگاه آشوئیتز آلمان برده شده اند
 
  اخبار,اخبار گوناگون,پرتلفات‌ ترین جنگ در تاریخ جهان
  اردوگاه آشوئیتز(اردوگاه کار اجباری و کوره های آدم سوزی مربوط به آلمانی ها)
 
 اخبار,اخبار گوناگون,پرتلفات‌ ترین جنگ در تاریخ جهان
   اخبار,اخبار گوناگون,پرتلفات‌ ترین جنگ در تاریخ جهان
  اخبار,اخبار گوناگون,پرتلفات‌ ترین جنگ در تاریخ جهان
کوره های آدم سوزی آلمان نازی





منبع:  وی آر،برترین ها



کد مطلب: 9256

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/9256/پرتلفات-ترین-جنگ-تاریخ-جهان-عکس

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir