۰
روحانی در گفت و گو با سی ان ان:

ملت ایران در عین ناراحتی از سیاست های آمریکا خواستار کاهش تنش است

رییس جمهوری با اشاره به ناراحتی ملت ایران از سیاستهای دولت آمریکا، گفت: با این وجود، ملت ما خواستار این هستند که در چارچوب روابطی درست ، سازنده و مبتنی بر احترام متقابل، تنش ها کاهش یابد.
ملت ایران در عین ناراحتی از سیاست های آمریکا خواستار کاهش تنش است
به گزارش «ميزنفت»، بخشی از مصاحبه دکتر حسن روحانی با سی ان ان درباره توافق هسته ای و همچنین مسایل منطقه ای و بین المللی است.
وی در بخشی از این گفت و گو تاکید کرد: اگر تعهد جدی در اجرای توافقات هسته ای و لغو کامل تحریم ها ببینیم، شاید امکان گفت وگو در سایر مسائل هم فراهم شود.
روحانی اظهار داشت : ناراحتی ملت ایران از سیاستهای دولت آمریکا، نظیر مداخلات سیاسی و حتی نظامی طبیعی و منطقی است اما خواستار این هستند که در چارچوب روابطی درست و سازنده و مبتنی بر احترام متقابل، تنش ها کاهش یابد. فاصله بین ایران و آمریکا زیاد است و مسایل بسیاری باید جبران شود. مهم این است که نگرش و رفتار عوض شود. ملت ایران نمی خواهند در گذشته بمانند اما نمی پسندند که گذشته ادامه یابد.
رییس جمهوری در بخشی از این مصاحبه تصریح کرد : گفت وگوی مستقیمی با امریکا در خصوص سوریه نداریم، اما از طریق اتحادیه اروپا و سازمان ملل به شکل غیر مستقیم تبادل نظر داریم. اولویت در سوریه تقویت حکومت مرکزی برای پایان دادن به تروریسم و خونریزی، بازگشت آوارگان و اصلاحات سیاسی است.
وی در ادامه این گفت و گو با اشاره به مسایل منطقه ای گفت : ظاهرا عربستان همه فکر و ذکرش را برای حمله و کشتار مردم یمن گذاشته است و توجهی به امنیت داخلی خودش ندارد.
رییس جمهوری فردا - دوشنبه - در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل ساعت 18 و 30 یا 19 به وقت تهران سخنرانی می کند.
وی روز پنج شنبه - دوم مهرماه- برای شرکت و سخنرانی در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرد.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری و حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری در این سفر دکتر روحانی را همراهی می کنند.
تیم مذاکره کننده هسته ای نیز روز سه شنبه گذشته - 31 شهریور- به نیویورک سفر کرده اند.




منبع:ایرنا
يکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۹
کد مطلب: 9258
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *