۰

کاهش ناچیز بهای نفت در بازار آسیا

با تداوم نگرانی سرمایه گذاران بازار نفت از آثار منفی احتمالی تضعیف رشد اقتصادی چین بر میزان تقاضای نفت و رشد اقتصادی جهان، بهای نفت در بازار آسیا روز سه شنبه با افزایشی ناچیز همراه بود.
کاهش ناچیز بهای نفت در بازار آسیا
به گزارش«ميزنفت»، انتشار آمار و ارقام ناامید کننده درباره فعالیت های صنعتی در چین که دومین قدرت اقتصادی بزرگ جهان محسوب می شود، نگرانیها را درباره میزان تقاضای انرژی از طرف این کشور افزایش داده است. فعالیت های کارخانه ای چین در ماههای اخیر به طرز شدیدی کاهش یافته و یک بار دیگر مشکلاتی را که در مسیر رشد اقتصادی این کشور وجود دارد نمایان ساخته است.

هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه نوامبر در معاملات الکترونیکی بازار آسیا در روز سه شنبه با هفت سنت افزایش چهل و چهار دلارو پنجاه سنت به فروش رفت. در همین حال هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در همان موعد، با افزایش ناچیز چهار سنتی چهل و هفت دلار و سی و هشت سنت داد و ستد شد.

کارشناسان موسسه بارکلایز در یادداشتی تحلیلی اعلام کردند: تصور می کنیم بهای مواد اولیه از جمله نفت و مس به قیمت کف خود نزدیک می شوند اما برخی عوامل تعیین کننده به ویژه رشد ناچیز تقاضا و رقابت میان تولیدکنندگان طلای سیاه می تواند برای مدت بیشتری فشارهای موجود بر بهای نفت را در بازارهای بین المللی حفظ کند.
کندی رشد اقتصادی چین که اولین مصرف کننده انرژی در جهان محسوب می شود، موجب کاهش تقاضای نفت و در نتیجه پائین ماندن بهای آن شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، شرکتهای و گروههای صنعتی چین روز دوشنبه اعلام کردند میزان سود آنها در یک سال منتهی به ماه اوت نزدیک به نه درصد کاهش یافته است. این مسئله حاکی از تضعیف فزاینده رشد اقتصادی چین است

و از نگاه سرمایه گذاران و فعالان بازار نفت می تواند نشان دهنده کاهش فعالیتهای اقتصادی در دومین اقتصاد بزرگ جهان باشد.

همچنین سرمایه گذاران بازار نفت بیم آن دارند که در پی توافق هسته ای ایران و قدرتهای بزرگ که اواسط ژوئیه حاصل شد، تحریمهای اعمال شده بر اقتصاد ایران برداشته شود و این مسئله موجب شود ایران نفت بیشتری را به بازار تزریق کند.

منبع:اقتصاد ایران
سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 9296
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *