۰
حرکت شورون فرای مرزها

شرکتی با تولید 2.5 میلیون بشکه

شورون؛ یکی از فرزندان استاندار اویل رویایی حالا برای خود به یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان تبدیل شده است؛ این شرکت در سال 2014 میلادی، شرکت شورون معادل بیش از 2.571 میلیون بشکه نفت خام تولید کرده است که 26 درصد تولید آن در آمریکا و مابقی از بیش از 20 کشور دیگر جهان بوده است.
شرکتی با تولید 2.5 میلیون بشکه
شورون؛ یکی از فرزندان استاندار اویل رویایی حالا برای خود به یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان تبدیل شده است؛ این شرکت در سال 2014 میلادی، شرکت شورون معادل بیش از 2.571 میلیون بشکه نفت خام تولید کرده است که 26 درصد تولید آن در آمریکا و مابقی از بیش از 20 کشور دیگر جهان بوده است.

ادامه توسعه تاسیسات کنونی تولید برای حفظ روند رو به رشد تولید نفت و گاز شرکت شورون اساسی و حیاتی است. شرکت شورون با تمرکز بر روندهای عملیاتی، نرخ کاهش تولید در عملیات های جاری خود را تا پایان سال 2014 میلادی به کمتر از 3 درصد کاهش داده است.

استفاده موثر از فناوری پیشرفته روز دنیا نیز به بهبود عملکرد بلندمدت شرکت شورون کمک زیادی کرده است. شرکت شورون هم اکنون پروژه های بزرگی را در اعماق دریاها، تولید ال ان جی و تولید نفت سنگین دارد.

اکتشاف نیز عامل مهمی در رشد تولید نفت و گاز در آینده به شمار می رود. شورون تمرکز زیادی بر اجرای پروژه ها در اعماق دریا در منطقه غرب آفریقا ، خلیج مکزیک و شمال غرب استرالیا دارد.

شرکت شورون همچنین فعالیت های زیادی در زمینه اکتشاف در آرژانتین، کانادا، چین، اندونزی و لیبریا ، مراکش، نروژ، تایلند و انگلیس دارد.

*فعالیت در دریای خزر
شورون بزرگترین شرکت خصوصی تولید کننده نفت در قزاقستان به شمار می رود و در 2 پروژه بزرگ نفتی این کشور سهیم است. از سال 1993 میلادی، شورون به شریک اصلی برای پروژه مشترک توسعه میدان نفتی "تنگیز" در قزاقستان تبدیل شد.

در جمهوری آذربایجان نیز شرکت شورون در برخی پروژه های بزرگ نفت و گاز دریای خزر مشارکت داشته است. شرکت شورون در عملیات توسعه میادین نفت و گاز آذربایجان در دریای خزر سرمایه گذاری کرده است.

*سرمایه گذاری در آسیا اقیانوسیه
شورون به عنوان بزرگترین دارنده منابع و تولید کننده نفت در آسیا اقیانوسیه، منابع زیادی را در صنعت انرژی کشورهای منطقه سرمایه گذاری کرده است تا تقاضای روزافزون انرژی را پاسخ دهد.

در استرالیا، شرکت شورون توسعه پروژه تولید ال ان جی "گورگون و ویت استون" را بر عهده دارد. گورگون بزرگترین پروژه انرژی استرالیا به شمار می رود و انتظار است حیات اقتصادی بیش از 40 ساله ای داشته باشد.

شورون سرمایه گذاری کلانی در صنعت ال ان جی استرالیا انجام داده است. استرالیا به زودی به یکی از بزرگترین تولید کنندگان ال ان جی در جهان تبدیل خواهد شد.

در تایلند نیز شورون یک تولید کننده بزرگ نفت و گاز به شمار می رود. شورون بیش از 250 سکوی نفتی فعال در خلیج تایلند دارد. شورون حدود یک سوم گاز مورد نیاز تایلند را تامین می کند.

شورون همچنین تولید کننده بزرگی در اندونزی نیز محسوب می شود. در چین نیز شرکت شورون در پروژه توسعه تولید گاز مشارکت دارد و در بنگلادش نیز حدود نیمی از گاز مصرفی این کشور را تامین می کند.

*رشد فعالیت ها در آفریقا و آمریکای لاتین
شرکت شورون با استفاده از متخصصان و فناوری پیشرفته قصد دارد تا نیازهای انرژی رو به رشد اقتصادهای آفریقا و آمریکای لاتین را برطرف کند. فعالیت این شرکت در این مناطق شامل نفت و گاز طبیعی، ال ان جی و اکتشاف و تولید در اعماق دریاها می شود.

شورون از تولیدکنندگان بزرگ نفت در آنگولا است. این شرکت در پروژه های بزرگ انرژی به منظور افزایش تولید نفت و گاز سرمایه گذاری کرده است. آنگولا در سال 2013 میلادی نخستین محموله ال ان جی را بارگیری کرد ولی در آوریل 2014 میلادی به علت مشکلات فنی تعطیل شد. شرکت شورون قصد دارد با تعمیر و بازسازی واحدهای فنی این پروژه، تولید ال ان جی آنگولا را تا اواخر سال 2015 میلادی راه اندازی کند.

شورون سومین تولید کننده بزرگ نفت در نیجریه است. در آمریکای لاتین نیز شورون فعالیت های مختلفی در 6 کشور دارد. در برزیل شرکت شورون در پروژه های مختلف نفت و گاز مشارکت دارد.

در ونزوئلا و کلمبیا نیز شرکت شورون در پروژه های مهم انرژی مشارکت دارد و نیمی از تقاضای گاز کلمبیا را تامین می کند.
 
چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۴۴
کد مطلب: 9310
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *