۰

در نیویورک دسترسی ما برای پیگیری حادثه منا بیشتر بود

دکتر روحانی گفت: روزهای خوش ما از لحاظ دینی و معنوی به خاطر بی‌تدبیری و عدم کارایی دولت فعلی عربستان سعودی عزا شد.
در نیویورک دسترسی ما برای پیگیری حادثه منا بیشتر بود
به گزارش«ميزنفت»، دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد طی سخنانی درباره فاجعه منا گفت: روزهای خوش ما از لحاظ دینی و معنوی به خاطر بی‌تدبیری و عدم کارایی دولت فعلی عربستان سعودی عزا شد و مسلمانان عزیز از جمله مردم ایران که زائر خانه خدا بودند مظلومانه جان باختند.
دکتر روحانی با بیان اینکه شرایط قربانیان این حادثه به گونه‌ای بود که بسیار تاسف‌آور است، افزود: من وقتی وارد نیویورک شدم از این حادثه مطلع شدم و بلافاصله از هواپیما با اسحاق جهانگیری معاون اول مفصل صحبت کردم و اقداماتی که لازم بود را از آنجا ابلاغ نمودم.
رئیس قوه مجریه ادامه داد: خوشبختانه دولت اقدامات خوبی را انجام داد و وزارت خارجمان بسیار فعال بود.
دکتر روحانی با بیان اینکه دسترسی وزارت  خارجه از این لحاظ که هم صدای ایرانیان به گوش جهان برسد و هم به مراجع بین‌المللی تذکرات لازم نسبت به این حادثه مهم داده شود بیشتر بود گفت: وزیر امور خارجه کشورمان با وزرای خارجه و سران برخی از کشورهای منطقه صحبت کردند که مفید نیز واقع شد.
رئیس جمهور تصریح کرد: من نیز در اجلاس سالانه و توسعه پایدار به این نکته تاکید و اشاره کردم که حادثه از نظر ما عادی و معمولی نیست و این حادثه بامسائل مالی جبران نمی‌شود.
وی با بیان اینکه هم باید عربستان به وظایف قانونی و بین‌المللی خود در برابر اتباع خارجی انجام وظیفه کند تاکید کرد: آنها هم‌چنین باید علل وقوع  این حادثه را کملا روشن کنند.
رئیس قوه مجریه گفت: برخی از رسانه‌های عربستان به جای اینکه فیلم‌هایی که وجود دارد را پخش کنند انیمیشن درست کردند و این موضوع بسیار توهین‌آمیز است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: ما با سران کشورهای اسلامی ملاقات‌هایی داشتیم ، آنها نیز کشته داشتند و از این مساله بسیار متاسف بودند.





منبع:باشگاه خبرنگاران
سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۶
کد مطلب: 9318
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *