۰

خبر رویترز از یک معامله نفتی ایران با چین

صادرات میعانات گازی ایران به چین رکورد زدمنابع آگاه از خرید یک میلیون میعانات گازی ایران از سوی چین در ماه سپتامبر (شهریور) خبر دادند و اعلام کردند که این رقم بالاترین رقم ماهانه در سال جاری به شمار می‌رود.
خبر رویترز از یک معامله نفتی ایران با چین
به گزارش «ميزنفت»، رویترز به نقل از دو منبع آگاه نوشت: پس از اینکه چین خرید نفت بسیار سبک از ایران را پس از 6 ماه ازسرگرفت، صادرات میعانات گازی ایران به بالاترین رقم ماهانه در سال جاری رسید.

به نوشته رویترز، به دنبال کاهش تقاضا چین در فصل تابستان و قطعی برق در یکی از تاسیسات بزرگ پالایشی این کشور، ایران مجبور شده است تا ده‌ها میلیون بشکه نفت که بیشتر آن را میعانات گازی تشکیل می‌دهد بر روی آب ذخیره کند.

به گفته یکی از منابع آگاه، «برخلاف نفت خام که می‌توان تولید آن را ناگهانی کاهش داد، ایران مجبور بود تا استخراج از پارس جنوبی را برای تامین گاز بازار داخلی ادامه دهد. »

میعانات گازی محصول فرعی تولید گاز طبیعی است.

به گفته یک منبع آگاه، پالایشگاه یونیپک چین، بازوی تجاری سینوپک بزرگ‌ترین پالایشگاه آسیا، در ماه سپتامبر حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی ایران را وارد کرده است و حجم مشابهی در ماه مارس نیز از ایران وارد خواهد کرد.

به گفته دومین منبع آگاه، ایران در ماه سپتامبر حدود 210 هزار بشکه در روز میعانات گازی صادر کرده است که برای نخستین بار در سال جاری میلادی پس ازسرگیری واردات چین، از 200 هزار بشکه در روز فراتر رفته است.

وی افزود: دیگر خریداران ژاپن، کره جنوبی، امارات و لهستان هستند.

این منابع افزودند: ایران ظرفیت صادرات روزانه 500 هزار بشکه میعانات گازی را دارد اما خریداران در 9 ماه نخست امسال به طور متوسط 180 هزار بشکه در روز از این کشور میعانات گازی خریدند.

منبع: فارس
چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۲
کد مطلب: 9323
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *