۰
ناگفته‌هایی از پرونده بابک زنجانی:

نامه ای با امضای 4 وزیر

جلسه‌ای در بانک مرکزی و اتاق رئیس کل این بانک به همراه محمود بهمنی ریاست سابق بانک مرکزی و چهار وزیر دولت دهم تشکل می‌شود.
نامه ای با امضای 4 وزیر - میز نفت
نامه ای با امضای 4 وزیر - میز نفت
به گزارش «ميزنفت»، امیرعباس سلطانی رئیس کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی گفت:

* آغاز فعالیت و پرونده بابک زنجانی داستان جذاب و جالبی دارد،  وی عملا از سال 80 با ثبت حدود 60 شرکت خارجی و داخلی وارد عرصه اقتصادی کشور شد. تاسیس چندین بانک در کشورهای مالزی و تاجیکستان نیز از ابداعات زنجانی است.جای سوال دارد  که چه شرایطی ایجاد می‌شود که حجم بده و بستان این فرد به 25 میلیارد دلار می‌رسد و این مبلغ از کجا و به چه شکلی بوجود آمده است.

*جلسه‌ای در بانک مرکزی و اتاق رئیس کل این بانک به همراه محمود بهمنی ریاست سابق بانک مرکزی و چهار وزیر دولت دهم تشکل می‌شود، که ما حصل آن تاییدیه 4 وزیر مبنی بر اینکه بابک زنجانی می‌تواند در معاملات بانکی کشور ورود کند شد.

*سوالی که برای ملت مطرح است این است که فردی که قبلا تخلفات مالی انجام داده و دارای چک برگشتی و 3 شناسنامه جعلی است و مواردی از این قبیل، چگونه یکباره مورد تایید 4 وزیر کابینه دولت احمدی ن‍ژاد قرار می گیرد.

*بابک زنجانی می‌گوید از زمانی که تحریم‌ها تشدید شد، نتوانستم پول‌ها را برگردانم، در حالی که آخرین سررسید بدهی‌های زنجانی چند روز قبل از تحریم بانکی بوده است؛ یعنی اگر می‌خواست پولی پرداخت کنند و یا اراده‌ای برای پرداخت داشت، می توانست پرداخت کند.
* آن زمانی که تحریم بانکی آغاز نشده بود، موعد سررسید چک‌های ایشان بود که باید پرداخت می‌کردند، اما بعداً تحریم بانکی را بهانه کردند، البته زنجانی ادعای طلب می‌کرد و می‌گفت بدهکاری ندارم و گردن کلفتی می‌کند.

* بحثی که اکنون مطرح است نقش بانک مرکزی در این معامله نفتی است و ایرادی که به نقش این بانک وارد  می باشد این است که چرا این بانک چنین معامله‌ای را پذیرفته است.  بابک زنجانی حتی یک حواله جعلی به عنوان پرداخت بدهی به وزارت نفت از بانک مرکزی تاجیکستان تهیه و به بانک مرکزی ارائه می‌کند، که زنجانی برای این حواله 3 میلیون دلار پول به معاون بانک مرکزی تاجیکستان پرداخت می‌کند؛ که بعدا مشخص شد این حواله جعلی است، اما بانک مرکزی ابتدا آن تایید و بعد از مدتی تکذیب کرد.

*متاسفانه بانک مرکزی برای تبدیل دلار به ریال از برخی افراد که نقش دلالی داشتند استفاده می‌کرده است که یک از آنها هم بابک زنجانی بود که نسبت به بقیه دلالان سهم بیشتری داشت، البته در گذشته  از این افراد زیاد داشتیم و ممکن است هم اکنون نیز وجود داشته باشند.

* آنطورکه ما اطلاع داریم  6 تیم از وکلای خبره در حال تلاش برای عدم برگزاری تشکیل دادگاه‌اند، زیرا زنجانی حدود 22 ماه در زندان است و اگر حضور وی به دو سال برسد، نگه داشتن وی در زندان با مشکل مواجه خواهد شد.

*قطعا افرادی و مافیایی پشت سر رنجانی هستند ساکت نیستند و همانگونه که سخنگوی محترم قوه قضاییه اعلام کردند وی در این 22 ماه همکاری مناسبی با دستگاه قضا نکرده است.

* حدود 80 درصد اموال زنجانی در خارج از کشور است و بارها خودش با شهامت این موضوع را اعلام کرده است؛ بخش زیادی از اموال وی در ترکیه  است که توسط رضا ضراب مدیریت می‌شود و بخش دیگر در تاجیکستان قرار دارد.

*‌ پول نفت و میعانات گازی را پرداخت نکرده است و آخرین سررسید پرداخت وی 20/12/2012 بود و در حالی که تشدید تحریم‌ها و و ورود نام وی به لیست تحریم‌ها 22/12/2012 بوده است، یعنی خیلی راحت مرتکب جرم شده است.

* ایشان 12 محموله کشتی نفت و میعانات تحویل گرفته که 8کشتی را به فروش قطعی رسانده است و هم به عنوان دلال نفتی وارد موضوع شده که نفت را گرفته و فروخته است و از طرفی دیگر یک درصد از فروش نفت را دریافت کرده است.

*برخی آقایان هنوز ترید دارند و می‌گویند و جرم ثابت نشده است و زنجانی هیچ وقت به مسوولین حرف راست نگفته است؛ زنجانی در مورد بدهی خود ده‎ها بار اعلام کرد در سررسید پرداخت می‌شود، اما هیچ وقت پرداخت نکرد و پول نفت را نداده؛ البته وی تخلفات مالی هم داشته است.

* آخرین مبلغی که زنجانی به خارج از کشور منتقل کرده است واریز 25 میلیارد یورو در یکی از بانک  های ژاپن است؛ زنجانی پول‌ها را به ترکیه، تاجیکستان و مالزی انتقال و معمولا در این سه کشور فعالیت داشته است

*وی حدود 2.7 میلیارد دلار و حدود 10 هزار میلیارد تومان بابت پول نفت بدهکار است در حالی که فقط در ژاپن 25 میلیارد یورو پول دارد و این چند برابر بدهی او به کشور است.

*وی علاوه بر دریافت یک درصد از بابت فروش نفت از طرف دیگر حق دلالی نیز می‌گرفت و نفت را به قیمتی به فروش می رساند و بعد هر میزان که می‌خواست به وزارت نفت می‌پرداخت یا اینکه ‌پولی پرداخت نمی داد. این فرد به طور قطع منافع خود را بر هر چیز  و نه از جمله شرایط کشور ترجیح می‌داد.

*خیلی از افراد سیاسی را می‌ببینیم که پشت این افراد هستند، حداقل 50 الی  60 درصد افراد سیاسی خاص در این ماجراها دست داشتند.

*تولد بابک زنجانی‌ها بر اثر تحریم‌ها است و این افراد آمده بودن تا تحریم‌ها  را دور بزنند، اما به بهانه تحریم، نظام و کشور را دور زدنند. 540 صفحه مدرک و سند در مورد حجم قراردادها و پولشوی‌های وی، چگونگی انتقال پول‌ها و افرادی که در این قیضه نقش داشتند در این زمینه وجود دارد.رئیس کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس گفت: در مورد بابک زنجانی سخن ناگفته خیلی زیاد است و تخلف بابک زنجانی به این موراد ختم نمی شود و نخواهد شد.

منبع: خانه ملت
چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب: 9332
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *