۰

فتح قله با حمل وزنه 75 کیلویی +تصاویر

بسیاری از کوهنوردان از بلندترین قله اروپا (اِلبروس) به ارتفاع 5642 متر بالا رفته‌اند اما هیچ‌کس به روش وزنه‌بردار روسی آندری رودیچوف آن را فتح نکرده است.
فتح قله با حمل وزنه 75 کیلویی +تصاویر
به گزارش«ميزنفت»، او نخستین کسی در دنیاست که با حمل هاتری 75 کیلویی بر شانه‌هایش از این کوه بالا رفت! در حالت عادی کوله‌پشتی کوهنوردان 25 تا 30 کیلوگرم وزن دارد. درواقع این کار او ترکیبی است از ورزش‌های پیاده‌روی و کوهنوردی که صبر بسیار و وزن پایین بدن را می‌طلبد و وزنه‌برداری که نیازمند وزن بالا و تراکنش کوتاه و مداوم انرژی خالص در ماهیچه‌های بدن است.

او برای آماده ساختن شرایط جسمی‌اش هفت روز هفته و روزی دو با تمرین می‌کرد. هرروز صبح با وزنه‌ای 10 کیلوگرمی یک ساعت و نیم در خیابان پیاده‌روی می‌کرد و عصرها هم به سالن ورزشی می‌رفت و در کل بیست کیلو کم کرد تا به وزن ایدئال برای این کوهنوردی خاص برسد.

هدف رودیچوف از این کار افزایش آگاهی مردم و جلب‌توجه مسئولین فدراسیون وزنه‌برداری به این ورزش در شهر محل سکونتش است، زیرا به گفته آندری این شهر از امکانات چندانی برای تمرین وزنه‌برداری و یا برگزاری مسابقات برخوردار نیست. فرضاً یک وزنه 480 کیلوگرمی معادل 7650 دلار قیمت دارد که خرید آن خارج از توان مالی شهر و مسئولین است.
 
اخبار,اخبار گوناگون ,کوهنوردان
 
اخبار,اخبار گوناگون ,کوهنوردان
 
اخبار,اخبار گوناگون ,کوهنوردان
 
اخبار,اخبار گوناگون ,کوهنوردان
 






منبع:باشگاه خبرنگاران
 
پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۲
کد مطلب: 9345
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *