۰

برزيل اموال رئيس مجلس نمايندگان برزيل را مسدود کرد

دستگاه قضایی سوئیس دارایی های بانکی ادواردو کانها، رئیس مجلس نمایندگان برزیل را که به دست داشتن در رسوایی فساد مالی در رابطه با شرکت نفتی بزرگ پتروبراس متهم شده است، مسدود کرد.
برزيل اموال رئيس مجلس نمايندگان برزيل را مسدود کرد
به گزارش«ميزنفت»،دادستانی سوئیس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد پس از مسدود کردن حسابهای بانکی رئیس مجلس نمایندگان برزیل گزارش تحقیقات خود را درباره احتمال دست داشتن این مقام برزیلی در پولشویی و فساد منفعل در اختیار مقامات برزیل قرار داد.

انتشار این خبر یک ماه پس از آغاز رسمی تحقیقات توسط دادستانی برزیل بر ضد ادواردو کانها صورت می گیرد که گفته می شود از طرف مسئولان شرکت پتروبراس رشوه دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ادواردو کانها از اعضای حزب راست میانه جنبش دموکراتیک برزیل است که به رغم ناپایداری سیاسی همچنان متحد انکار ناپذیر حزب حاکم کارگران برزیل در پارلمان این کشور محسوب می شود. ادواردو کانها یکی از سرسخت ترین رقبای دیلما روسف رئیس جمهور برزیل است که طبق نتایج نظرسنجی های صورت گرفته در این کشور روز به روز از محبوبیت و اعتبارش کاسته می شود.

دیلما روسف که نوامبر گذشته با زحمت زیاد برای یک دوره چهار ساله دیگر به عنوان رئیس جمهور برزیل انتخاب شد به علت رسوایی شدید مالی که چهره گروه نفتی دولتی پتروبراس و ائتلاف چپ برزیل را خدشه دار کرده است، در وضعیت بغرنجی قرار دارد.




منبع:خبرگزاری صدا و سیما
پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 9349
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *