۰

تبعات کاهش بهای نفت/ افزايش فقر در روسيه

بانک جهانی چهارشنبه پیش بینی های خود را برای اقتصاد روسیه کاهش داد و از افزایش « بهت آور» فقر در این کشور ابراز نگرانی کرد.
تبعات کاهش بهای نفت/ افزايش فقر در روسيه
به گزارش «ميزنفت» به نقل از خبرگزار ی فرانسه، آندریاس هوروی مدیر بانک جهانی در امور روسیه در سخنانی که در این گزارش منتشر شد گفت :« با توجه به شدت رکود اقتصادی مورد انتظار و آسیب پذیری خانوارهای دارای درآمد ضعیف در مقابل شوک های مربوط به رشد ، ‌میزان فقر احتمالا بسیار افزایش خواهد یافت.»

وی افزود:« این مسئله افزایش بهت آور میزان فقر را سرعت داده است به گونه ای که میزان فقر از 13 و یک دهم درصد جمعیت در سه ماهه نخست سال 2014 به 15 و یک دهم درصد در سه ماهه نخست سال 2015 رسیده است». رکود فعلی ممکن است پیشرفت های اخیر را برعکس و موفقیت های دهه اخیر را در زمینه تقسیم ثروت تهدید کند.

این موسسه مستقر در واشنگتن اکنون کاهش شدید 3.8 درصدی تولید ناخالص داخلی روسیه را برای امسال و 0.6 درصدی را برای سال آینده پیش بینی می کند در حالی که بانک جهانی تاکنون رکود 2.7 درصدی را برای امسال و بازگشت به رشد 0.7 درصدی را برای سال آینده پیش بینی می کرد.

 روسیه از آغاز سال به سبب سقوط قیمت های نفت و تحریم های غربی ها به سبب نقش احتمالی مسکو در بحران اوکراین در رکود به سر می برد.

این بحران با افزایش تورمی که درآمدهای خانوارها و مصرف را پس از کاهش شدید ارزش روبل در پایان سال 2014 کاهش داده است ، خود را نشان می دهد.

هرچند برقراری ثبات پولی در بهار امیدهایی را درباره بازگشت به رشد در پایان سال به وجود آورد ، کاهش دوباره قیمت های نفت ، مهم ترین درآمد کشور به همراه گاز ، احتمال ‌این سناریو را کمتر کرد.

بانک جهانی در گزارش خود نوشت :« شرایط خارجی دشوار همچنان خطرهای جدی برای چشم اندازهای رشد روسیه در کوتاه مدت به وجود می آورد.»

این سازمان افزود:«‌فعلا ، چشم اندازهای این کشور فقط به تحولات عوامل خارجی وابسته نیست بلکه همچنین به توان آن برای ارزیابی دوباره اولویت های خود و انتخاب های دشوار بستگی خواهد داشت.»

دولت روسیه به تازگی بودجه سال 2015 خود را برای تطبیق آن با کاهش تولید ناخالص داخلی که در سطح 3.9دهم درصد پیش یبنی می کند ، ‌اصلاح کرده است .
بانک مرکزی روسیه انتظار ندارد رونق اقتصادی پیش از سه ماهه دوم سال 2016 به روسیه بازگردد.
 
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب: 9364
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *