۰

سرمایه‌گذاری ۲.۵ میلیارد دلاری چین برای تکمیل خط لوله صلح در پاکستان

به گفته یک مقام آگاه، چین به زودی ساخت بخش پاکستانی خط لوله صلح را در کنار ساخت یک ترمینال LNG در ایالت بلوچستان این کشور آغاز خواهد کرد.
سرمایه‌گذاری ۲.۵ میلیارد دلاری چین برای تکمیل خط لوله صلح در پاکستان
به گزارش«ميزنفت» به نقل از هلنیک شیپینگ، مقامات ارشد پاکستان از ورود چین به ساخت یک ترمینال LNG و ساخت بخش پاکستان خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان موسوم به خط لوله صلح خبر دادند.

بنا به گفته مبین سولت، مدیر سیستم دولتی گاز بین ایالتی پاکستان، افزوده است قرار داد این پروژه ها در ماه نوامبر که انتظار می رود کار بر این پروژه ها آغاز شود با شرکت های چینی نهایی خواهد شد.
‌بنا به گفته این مقام پاکستانی، ظرفیت این ترمینال LNG دریافت روزانه 500 میلیون فوت مکعب برابر با 14.15 میلیون متر مکعب گاز خواهد بود.

بنا به گفته سولت، مجموع سرمایه گذاری مورد نیاز این دو پروژه 2.5 میلیارد دلار برآورد شده است که 85 درصد از آن را طرف چینی و 15 درصد دیگر را دولت پاکستان تأمین خواهد کرد.

ایران و پاکستان درسال 1995 میلادی توافق نامه‌ای را در مورد احداث یک خط لوله گاز امضا کردند. تا کنون ایران 900 کیلومتر از خط لوله آی پی را در خاک خود احداث کرده و منتظر احداث 700 کیلومتر باقی مانده از این خط لوله در خاک پاکستان است

پاکستان باید تا دسامبر 2014 میلادی خط لوله را در خاک خود احداث می‌کرد اما به دلیل تهدیدهای آمریکا کار احداث خط لوله را تاکنون آغاز نکرده است

طبق قرارداد اولیه بین دو کشور در مورد صادرات گاز طبیعی ایران به پاکستان،اگر تا پایان دسامبر این قرار داد عملیاتی نمی‌شد، پاکستان باید 3 درصد از ارزش صادرات گاز را به عنوان جریمه به ایران پرداخت می‌کرد.



منبع:فارس
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 9392
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *