۰

المسيره: عربستان در مسیر فروپاشي اقتصادي

عربستان سعودی به سوی بحران و فروپاشی اقتصادی پیش می رود.
المسيره: عربستان در مسیر فروپاشي اقتصادي
به گزارش «ميزنفت»، شبکه المسیره گزارش داد: اقدام رژیم سعودی در خارج کردن دهها میلیارد دلار از دارایی هایش در خارج سوال برانگیز است. علت این مساله بحران اقتصادی داخلی در عربستان است که اگر قیمت نفت در وضعیت کنونی باقی بماند و یا باز هم کاهش یابد این کشور را به فروپاشی اقتصادی نزدیک می کند. کارشناسان اقتصادی، علت اصلی بحران اقتصادی در عربستان را دو عامل کاهش قیمت جهانی نفت و حمله به یمن می دانند. نود درصد از درآمدهای عربستان از صادرات نفت به دست می آید.

میزان دارایی های سعودی در خارج در حدود 669 میلیارد دلار است که اخیرا 72 میلیاردش به عربستان باز گردانده شده است تا کسری بودجه این کشور تامین شود. انتظار می رود میزان کسری بودجه عربستان به بیست در صد میزان تولید ملی این کشور برسد.

کارشناسان به رژیم سعودی در خصوص طولانی شدن جنگ در یمن و اثرات سوء آن بر اقتصاد عربستان هشدار داده اند. در حالی که سعودی دهها میلیارد دلار صرف حمله به یمن کرده است، روزنامه گاردین شمار فقرا در عربستان را یک چهارم جمعیت این کشور عنوان کرد و میزان بیکاری را 12 در صد دانست.

در همین حال، گاردین نامه ای از یکی از شاهزادگان سعودی را منتشر کرد که در آن برکناری پادشاه سعودی به علت وارد کردن عربستان به جنگهای بیهوده و سوء مدیریت در اداره مراسم حج خواسته شده بود.

 
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۶
کد مطلب: 9409
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *