۰

کاهش 14 درصدی صادرات نفت ایران پس از توافق هسته‌ای

رویترز مدعی شد صادرات نفت ایران به استثنای میعانات، در ماه جاری میلادی به حدود 830 هزار بشکه در روز خواهد رسید که 14 درصد نسبت به آمارهای تجدیدنظر شده ماه سپتامبر کاهش نشان می دهد و پایین ترین رقم از ماه مارس تاکنون خواهد بود.
کاهش 14 درصدی صادرات نفت ایران پس از توافق هسته‌ای
به گزارش«ميزنفت»، به نقل از رویترز، به گفته یک منبع مطلع از برنامه های بارگیری کشتی ها، صادرات نفت ایران در ماه اکتبر در مسیر ثبت پایین ترین رقم 7 ماه گذشته قرار دارد. این آمار نشان می دهد که تهران حتی پس از انعقاد توافق هسته ای نتوانسته میزان فروش نفت خود را افزایش دهد.
کاهش فروش نفت ایران در حالی است که این کشور برای تشویق خریداران نفتی تخفیف هایی را در قیمت نفت خود پیشنهاد داده است. ایران تلاش دارد سهم از دست رفته خود از بازار نفت را که در طی 3 سال و نیم گذشته در سایه تحریم های غرب توسط کشورهایی نظیر عربستان تصاحب شده را باز پس بگیرد.

بارگیری های ماه های سپتامبر و اکتبر که موعد تحویل آنها عمدتا در ماه های اکتبر و نوامبر است نشان می دهد که خریدهای مشتریان نفتی ایران در آسیا از این کشور برای سومین ماه متوالی کاهش یافته است.

چین، بزرگترین مشتری نفت ایران میزان خرید خود از این کشور را به پایین ترین رقم ها در حدود یک سال گذشته رسانده است.

این کاهش برخلاف پیش بینی های قبلی است که نشان می داد پس از انعقاد توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی، صادرات نفت این کشور افزایش خواهد یافت.
تحریم ها صادرات نفت ایران را به کمتر از نصف کاهش داده و میلیاردها دلار در ماه از درآمدهای نفتی تهران کاسته است.

به گفته این منبع مطلع، صادرات نفت ایران به استثنای میعانات، در ماه جاری به حدود 830 هزار بشکه در روز خواهد رسید که 14 درصد نسبت به آمارهای تجدیدنظر شده ماه سپتامبر کاهش نشان می دهد و پایین ترین رقم از ماه مارس تاکنون خواهد بود.

چین قصد دارد در ماه جاری حدود 370 هزار بشکه در روز از ایران نفت بخرد که حدود 10 هزار بشکه کمتر از بارگیری های ماه سپتامبر است.

یک منبع دیگر گفت، چین همچنین بین ماه های سپتامبر تا مارس آینده، حدود 33 هزار بشکه در روز میعانات از ایران وارد خواهد کرد.

این رقم، کل خرید نفت خام و میعانات چین از ایران در ماه جاری را به حدود 400 هزار بشکه در روز خواهد رساند که پایین ترین رقم از زمان خرید 340 هزار بشکه ای این کشور از ایران در ماه اکتبر 2014 به شمار می رود.



منبع:تسنیم
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 9464
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *