۰

جنگ هایی در خدمت قیمت نفت

روزنامه فایننشال تایمز نوشت: پس از آن که تشدید تنش های ژئوپولیتیکی در منطقه و بروز نشانه هایی مبنی بر کاهش تولید خریداران را به بازار برگرداند، قیمت نفت در آخر هفته به شدت افزایش یافت.
بشکه نفت - میز نفت
بشکه نفت - میز نفت
به گزارش ميزنفت، از جمعه گذشته قیمت نفت خام برنت 12 درصد افزایش یافته که بیشترین میزان از اواخر ماه اوت بوده است. قیمت ها بعدازظهر جمعه 0/6 درصد کاهش یافت اما همچنان هر بشکه 52/65 دلار به فروش می رسد. 

در طول این هفته قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدییت نیز برای نخستین بار از ماه ژوئیه با افزایشی مشابه به بیش از 50 دلار در هر بشکه رسید. 

این افزایش قیمت ها نتیجه مداخله نظامی روسیه در جنگ داخلی سوریه بود که ابعاد جدید و متزلزلی به تنش های کنونی منطقه خاور میانه [غرب آسیا] افزوده است. مقامات آمریکایی روز پنجشنبه گفتند چهار موشک کروز روسیه به خاک ایران، یکی از اعضای اوپک و متحد روسیه در نبرد سوریه اصابت کرده است. 

این روزنامه نوشت درحالی که حملات هوایی روسیه در سوریه به طور مستقیم عرضه نفت را تهدید نمی کند اما هدف گرفتن شورشیانی که با حکومت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه می جنگند، مسکو را در برابر کشورهای نفت خیر منطقه خلیج [فارس] مانند عربستان سعودی که از بسیاری از شورشیان مخالف اسد حمایت می کنند، قرار داده است. 

در این میان برخی رسانه های عربی حمله روسیه به سوریه را افزایش قیمت نفت می دانند.
رئیس موسسه مطالعاتی سیاست ها و بازار انرژی هم اعلام کرد عملیات نظامی روسیه در سوریه با هدف افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی صورت گرفته است.



منبع: فاینشال تایمز
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب: 9559
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *