بی پی: روسیه کلانتر جدید خاورمیانه

18 مهر 1394 ساعت 18:08

مدیر یک شرکت سرمایه گذاری بزرگ نفتی در آمریکا بر این باور است که روسیه از این به بعد نقش کلانتر منطقه خاورمیانه را ایفا می کند.


به گزارش ميز نفت به نقل از خبرگزاری مصر، توماس بون پیکنس، مدیر شرکت سرمایه گذاری بریتیش پترولیوم موسوم به مدیریت سرمایه گفت روسیه اکنون به عنوان کشوری نجات بخش به خاورمیانه آمده است. بازگشت روسیه و دخالتش در مناقشه سوریه زمینه ساز افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی خواهد شد. 

پیکنس توضیح داد: «روسیه اکنون نقش کلانتر جدید خاورمیانه را ایفا می کند. از سال 1973 تاکنون ، این نخستین بازگشت موفقیت آمیز روسیه در خاورمیانه به حساب می آید.»

وی افزود این وضع و رویکردی که روسیه اکنون در خاورمیانه در پیش گرفته است زمینه ساز افزایش قیمت نفت در بازار جهانی خواهد شد چون دراین شرایط، عربستان سعودی نیز تحت فشار روسیه ، ممکن است تولید نفت خود را کاهش دهد. 

مدیر شرکت سرمایه گذاری بریتیش پترولیوم تصریح کرد در ظاهر ارتباطی بین تقویت حضور روسیه در بحران سوریه و پویایی و افزایش قیمت نفت در روزهای اخیر وجود ندارد. اما این واقعیت وجود دارد که امروز روسیه،ایران و سوریه در یک جبهه قرار گرفته اند و عربستان سعودی در جبهه دیگر قرار گرفته است.

این در حالی است که تحلیلگران افزایش قیمت نفت را دلیل اقدام نظامی روسیه در سوریه قلمداد کرده و می گوسند روند فعلی قیمت نفت، ضربه مهلکی به اقتصاد روسیه است.

عربستان تاکنون برای آنکه فشار مالی زیادی بر روسیه وارد کند و به ایران از نظر اقتصادی ضرر وارد کند هم نفت بیشتری تولید می کند هم در بازارهای بین المللی نفتی به ارزان فروشی روی آورده است. اما اکنون که روسیه در عمل در سوریه اقدام نظامی کرده است عربستان سعودی ممکن است برای کاهش تولید نفت تحت فشار قرار گیرد.


کد مطلب: 9564

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/9564/بی-پی-روسیه-کلانتر-جدید-خاورمیانه

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir