۰
حمله جمهری خواهان به اوباما

حافظ منافع ایران یا مردم آمریکا؟

توافق رئیس جمهور آمریکا با ایران در حقیقت درهای نفت خام ایران را باز می کند تا به بازار نفتی بازگردد. این عقیده که ایران مشکلی با صادرات نفت خام نداشته باشد اما ما تولیدکنندگان داخلی خود را از صادرات محدود کنیم،کاملا اشتباه است. ممنوعیت صادرات را بردارید تا ما به دوستان ومتحدان ما در سراسر جهان کمک کنیم.
باراک اوباما - عصرنفت
باراک اوباما - عصرنفت
به گزارش ميزنفت، جمهوی خواهان خواستار لغو ممنوعیت صادرات نفت آمریکا هستند و در مقابل اوباما اعلام کرده است هر تصمیم کنگره این کشور مبنی بر لغو این ممنوعیت را وتو می کند؛ جمهوری خواهان که بالذاته فعالان نفتی و صنعتی هستند معتقدند با عدم لغو ممنوعیت 40 ساله صادرات نفت این کشور، آمریکا خدمت بزرگی به ایران می کند اما مرد شماره یک کاخ سفید بازار نفت و مازاد عرصه را عامل مهمی در عدم موفقیت ایران در بازارهای نفتی می داند.

تاکید ویژه اوباما با هر طرحی که بخواهد ممنوعیت صادرات این کشور را لغو کند اعتراض رئیس جناح اکثریت جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا را به همراه داشته است و در نهایت بیانیه مخالفان اوباما به یک وتو در کنگره قرائت شد. این در شرایطی است که اوباما یک طرح مهم دیگر نفتی را نیز وتو کرده بود تا جمهوری خواهان بشدن از وی انتقاد کنند.

در سلسله اعتراضات به وتوی اوباما،نماینده جمهوریخواه تگزاس در نطق هفتگی جمهوریخواهان از سیاست های دولت اوباما در آزاد کردن صادرات نفت ایران و ممنوعیت صادرات نفت آمریکا انتقاد کرد.

مایک کاناوی نماینده جمهوریخواه تگزاس در نطق هفتگی جمهوریخواهان گفت: این روزها زیاد درباره رشد انرژی، ایجاد شغل و احیای صنعت می شنویم. بیشتر این کارها به خاطر سخت کوشی مردان و زنان ما در صنعت انرژی ما ایجاد شده است. صحبت درباره این زمینه خوب است اما ما بارها شاهد بودیم واشنگتن (دولت) جلوی موفقیت ها را گرفت و در حقیقت این رشد با وجود تلاش دولت اوباما برای جلوگیری از تولید در هر زمان و هرمکان رخ داده است.

وی افزود: ما اکنون بسیار تلاش می کنیم ممنوعیت دولت فدرال در صادرات نفت را لغو کنیم. شاید شما ندانید اما این ممنوعیت اعمال شده است. ممنوعیت صادرات موجب به عقب رفتن توسعه اقتصادی در تمام ایالت ها شده است. برداشتن این ممنوعیت موجب خواهد شد قریب به یک میلیون شغل در مدت کوتاهی ایجاد شود. علاوه براین، برداشتن ممنوعیت صادرات نفت موجب کاهش قیمت سوخت برای مصرف کنندگان خواهد شد. کاهش قیمت سوخت علاوه بر کمک به بخش حمل و نقل به همه صنایع که از انرژی استفاده می کنند کمک خواهد کرد. این به معنای آن است که شغل خوبی ایجاد خواهد شد.

مایک کاناوی گفت: ما اکنون شاهد هستیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از بخش انرژی این کشور به عنوان اهرمی برای کنترل اروپا استفاده می کند.

وی گفت:توافق رئیس جمهور آمریکا با ایران در حقیقت درهای نفت خام ایران را باز می کند تا به بازار نفتی بازگردد. این عقیده که ایران مشکلی با صادرات نفت خام نداشته باشد اما ما تولیدکنندگان داخلی خود را از صادرات محدود کنیم،کاملا اشتباه است. ممنوعیت صادرات را بردارید تا ما به دوستان ومتحدان ما در سراسر جهان کمک کنیم. داشتن متحدان قویتر ما را در جهانی که هر روز خطرناک تر می شود، قویتر می سازد. بنابراین شغل بیشتر ،قیمت سوخت کمتر و کشوری امن تر سه الویت اصلی مردم آمریکا است. لغو ممنوعیت موجب پیشبرد این سه هدف می شود و وضع برد -برد را محقق می سازد.

نماینده جمهوریخواه تگزاس گفت:اکنون ما در وضعی بسر می بریم مجلس نمایندگان اچ آر 702 را تصویب کرده است که قانون پیشنهادی است که ممنوعیت را لغو خواهد کرد. ما حمایت های بسیاری را از کشاورزان ، تولید کنندگان ،اتحادیه ها و سران ایالت در سراسر کشور دریافت کرده ایم اما این رئیس جمهور به جای گوش کردن به مردم آمریکا تهدید می کند که این قانون پیشنهادی را وتو خواهد کرد و می گوید نیازی به آن نیست. اجازه دهید به شما بگویم که اگر با کارگران در حوزه نمایندگی من و کارگرانی که در این شرایط سخت اقتصادی اخراج شده اند، صحبت کنید به شما خواهند گفت که این قانون کاملا ضروری است. رئیس جمهور باید به حرف های مردم آمریکا گوش کند و به ما کمک کند که امروز این ممنوعیت صادرات را لغو کنیم. خوب است که درباره رشد اقتصادی صحبت کنیم و این داستان خوبی است اما ما اکنون این فرصت را داریم تا کار بزرگی انجام دهیم و این داستان بزرگ موفقیت آمریکا به پیش برود. سیاست های تاریخ گذشته دهه هفتاد نباید فرصت های در قرن بیست و یکم را محدود کند.
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۳۷
کد مطلب: 9572
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *