۰

پیش بینی جدید البدری از قیمت نفت

عبدالله البدری دبیرکل سازمان کشورهای صادر کننده نفت،‌ اوپک، روز یکشنبه اعلام کرد با توجه به کاهش تولید کشورهای غیر عضو اوپک و افزایش تقاضا ، بازار جهانی نفت احتمالا در سال 2016 متعادل تر خواهد بود.
سالم البدری - عصر نفت
سالم البدری - عصر نفت
به گزارش ميزنفت، البدری در کنفرانس نفت و گاز در کویت سیتی گفت:«اوپک معتقد است بازار در سال 2016 متعادل تر خواهد بود. طی ماه های اخیر شاهد کاهش تولید کشورهای غیر اوپک و افزایش تقاضای جهانی بودیم.» این در حالی است که دبیرکل اوپک چندی پیش اعلام کرد با توجه به تغییرات سریع و نوساناتی که در بازارهای نفت رخ می دهد ، پیش بینی دقیق درباره آینده بهای نفت در بازارهای جهانی دشوار است .

با وجود این وی اذعان کرد عرضه در بازار همچنان بیش از حد است و بازار نفتی با دوران بسیار مشکلی مواجه است. از ژوئن 2014 بهای نفت حدود 60 درصد کاهش داشته است.

تقاضای جهانی نفت قرار است از 93 میلیون بشکه در روز ، در حال حاضر به 110 میلیون بشکه در روز در سال 2040 برسد. البدری خاطر نشان کرد این موضوع سرمایه گذاری 10 هزار میلیاردی تا آن زمان را می طلبد.

پیشتر وزیر انرژی و صنایع قطر که نایب رییس اوپک نیز هست، اعلام کرده بود به دلیل از سرگیری رونق اقتصادی و افزایش تقاضا ، نشانه هایی از افزایش بهای نفت در سال 2016 دیده می شود. محمد بن صالح الساده در بیانیه ای اعلام کرد انتظار رشد 3 ممیز 4 دهم درصدی در سال 2016 دارد در حالی این انتظار در سال 2015 ، سه ممیز یک دهم درصد بود.

به گفته وی همچنین در سال 2015 تقاضا برای تولید نفت در میان اعضای غیر اوپک کاهش یافت و در سال 2016 نیز روند کاهش ادامه خواهد داشت. این مقام قطری افزود درخواست نفت اوپک از 29 میلیون و سیصد هزار بشکه در روز در سال 2015، به 30 میلیون و پانصد هزار بشکه در سال 2016 برسد.

این در حالی است که علی النعیمی، وزیر نفت عربستان به تازگی گفته است ثبات را دوست داریم نه قیمت را.

منبع: خبرگزاری فرانسه
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۵
کد مطلب: 9596
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *