با مرگ البغدادی خلافت پایان نمی‌یابد

20 مهر 1394 ساعت 11:27

در پی حمله نیروهای ارتش عراق به کاروان ابوبکر البغدادی و انتشار اخباری از احتمال کشته شدن وی، گروه تروریستی داعش در پایگاه اجتماعی توییتر اعلام کرد که حتی در صورت مرگ البغدادی تغییری در مسیر داعش ایجاد نخواهد شد.


به گزارش ميز نفت ،  حامیان گروه تروریستی داعش در پایگاه اجتماعی توییتر و در واکنش به انتشار خبر هدف گرفتن کاروان ابوبکر البغدادی، رهبر این گروه توسط جنگنده‌های عراقی در تلاش برای حفظ روحیه اعضای داعش اعلام کردند "خلافتی که البغدادی پایه‌گذاری کرده با مرگ وی به پایان نخواهد رسید."

یکی از حامیان داعش در این خصوص نوشت: جهانیان نمی‌دانند که کشته شدن رهبرمان البغدادی یک فرضیه است. آیا گمان می‌کنند که "دولت اسلامی" بدون البغدادی به پایان خواهد رسید و ما کنار خواهیم رفت؟ این چنین نیست و به مبارزات ادامه می‌دهیم.

روز گذشته ارتش عراق اعلام کرد در دو حمله کاروان البغدادی و نشست مسئولان ارشد داعش در الانبار را بمباران کرده که منجر به کشته شدن دست‌کم 8 فرمانده ارشد این گروه تروریستی شده اما اطلاعی درباره سرنوشت البغدادی در دست نیست.

پیشتر منابع غربی اعلام کرده بودند که البغدادی در حملات ماه گذشته جنگنده‌های آمریکایی به شدت آسیب دیده و به طور کامل فلج شده است و حتی از انجام فعالیت‌های شخصی خود عاجز است.

خبرگزاری‌های عراق نیز به نقل از این منابع گزارش دادند که جراحات البغدادی وی را از ادامه فعالیت روزانه‌اش به عنوان رهبر داعش باز می‌دارد و ابو علاء العفری، معاون البغدادی از زمان زخمی شدن وی امور را به دست گرفته است.

یک منبع غربی که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد: البغدادی در محل اختفای خود تحت درمان است و توسط دو پزشک که لباس‌های معروف به قندهاری به تن می‌کنند، درمان می‌شود.


منبع:ایسنا


کد مطلب: 9602

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/9602/مرگ-البغدادی-خلافت-پایان-نمی-یابد

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir