۰

کاسپاروف: پوتین برای نفت به سوریه حمله کرده است

هدف بعدی پوتین بالا بردن قیمت نفت از بشکه ای 50 دلار با قیمت فعلی است زیرا اگر قیمت نفت همین رقم باشد تا دو سال آینده به طور کل اقتصاد روسیه با ورشکستگی روبرو خواهد شد.
گری کاسپاروف - عصر نفت
گری کاسپاروف - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، گری کاسپاروف گفت : یک دیکتاتور همیشه از بروز آشوب استقبال می کند چون می خواهد از آب گل آلود ماهی بگیرد و این یک نقشه جهانی است که می خواهد نظم و ثبات را در جهان به نابودی بکشاند و با توجه به اینکه روسیه وضعیت اقتصادی مناسبی ندارد پوتین می داند که شرایط بهتر هم نخواهد شد ؛ پس او برای توجیه اوضاع باید کاری انجام دهد و به مردم بگوید برای چه در قدرت مانده است و مه اینها حمله به سوریه را توجیه می کند.

کاسپاروف گفت : پوتین به خاطر اینکه ناکامی های داخلی روسیه را توجیه کند روی به حمله به سوریه آورده ؛ از نظر پوتین روسیه کشوری درستکار و راستگو در جامعه جهانی محسوب می شود که قدرتهای زیادی چشم طمع به آن دوخته اند و اینگونه رئیس جمهور روسیه سعی می کند با تبلیغات مخصوص به خود بسیاری از کارهای فرامرزی خود را توجیه کند.

پوتین می داند که اکنون اروپا بستری شده برای سیل زیادی از آوارگان سوری و یا آوارگانی از کشورهای دیگر که به آنجا مهاجرت کرده اند و این مساله تا چند ماه بعد در فصل زمستان صدای مردم اروپا را در خواهد آورد و احتمالا باعث روی کار آمدن جناح های سیاسی راستگرا در اروپا خواهد شد که همه آنها از متحدان پوتین محسوب می شوند و نتیجه این خواهد شد که با روی کار آمدن احزاب دست راستی در اروپا ، رفته رفته در مارس سال 2016 اتحادیه اروپا درباره لغو تحریم های روسیه تصمیم خواهد گرفت و رئیس جمهور روسیه بسیار امیدوار است که تا آن موقع تحریم ها علیه کشورش به طور کل برداشته شود.

کاسپاروف گفت : پوتین با مداخله نظامی در سوریه می خواهد این را به اروپایی ها القا کند که اکنون این روسیه است که می خواهد با آرام کردن اوضاع سوریه ؛ آوارگان را به کشور خودشان بازگرداند و یا حداقل از تداوم مهاجرت سوری ها به اروپا جلوگیری کند.
پوتین می خواهد به اروپایی ها بگوید : تحریم ها علیه کشورم را لغو کنید زیرا این من بودم که در بحث آوارگان به داد شما رسیدم و آمریکا نتوانست هیچ کاری برای شما انجام دهد .

این منتقد سیاسی سیاست های پوتین با اشاره به هدف بعدی رئیس جمهور روسیه گفت: هدف بعدی پوتین بالا بردن قیمت نفت از بشکه ای 50 دلار با قیمت فعلی است زیرا اگر قیمت نفت همین رقم باشد تا دو سال آینده به طور کل اقتصاد روسیه با ورشکستگی روبرو خواهد شد. پس روسیه به متحدانی نظیر ایران و بشار اسد نیاز دارد تا بتواند با ماجراجویی ، خاور میانه را به عرصه ای ناآرام تبدیل کند.

اما فارغ از موضوع دخالت نظامی روسیه در سوریه ، کاسپاروف در ادامه تحلیل های خود به حرکت بعدی روسیه و البته ایران در نظام بین المللی هم اشاره کرد و گفت : روس ها و ایرانی ها به خوبی می دانند که وقت اندکی تا پایان دولت باراک اوباما در آمریکا دارند و باید تا جایی که می توانند از چند ماهی که تا پایان دولت اوباما وقت باقی است نهایت استفاده را ببرند زیرا روسیه و ایران به خوبی می دانند که احتمالا دولت بعدی که پس از دولت باراک اوباما در کاخ سفید مستقر خواهد شد رویه ای متفاوت را در پیش خواهد گرفت.

سخنان کاسپاروف در شرایطی مطرح می شود که برخی رسانه ها اقدام نظامی روسیه در سوریه را افزایش قیمت نفت می داند. روسيه طی يك سال گذشته به دليل سقوط قيمت نفت با كاهش 40 درصدي ارزش پول ملي و با كسري بودجه بزرگی مواجه شده است.

منبع: وال استریت ژورنال
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۶
کد مطلب: 9624
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *