۰
رئیس بی پی:

کاهش قیمت نفت چیز بدی نیست

رئیس شرکت بریتیش پترولیوم تاکید کرد که کاهش قیمت نفت اصلا خبر بدی برای صنعت انرژی به شمار نمی رود چرا که در سراسر جهان یارانه پرداختی برای فرآورده های نفتی با کاهش روبرو شده و این مساله موجب قیمت های عادلانه تر در بازار شده است.
باب دادلی رئیس بی پی - میز نفت
باب دادلی رئیس بی پی - میز نفت
به گزارش ميزنفت ، باب دادلی در اظهاراتی تصریح کرد: برخی افراد می گویند که با قیمت های پایین برای نفت، دیگر انگیزه ای برای استفاده از انرژی های تجذید پذیر و سایر منابع انرژی وجود نخواهد داشت. ولی شما می توانید به اتفاقاتی که در سراسر جهان در حال وقوع است نگاهی بیندازید، تحولاتی که برای صنعت انرژی مفید است. یارانه های پرداختی برای فرآورده های نفتی کاهش پیدا کرده است.

وی در ادامه گفت : این روند در حال دستیابی به قیمت های عادلانه تر انرژی است. هند گام های بزرگی در این زمینه برداشته است. اندونزی نیز همین طور، بنابر این کاهش قیمت نفت اصلا خبر بدی نیست.

وی در ادامه در خصوص تلاش کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای و کمک به جلوگیری از روند گرمایش زمین گفت: قیمت نفت با نوسان روبرو است ولی مساله تغییرات آب و هوایی چیزی نیست که به قیمت نفت بستگی داشته باشد.

10 شرکت بزرگ نفتی جهان گروهی را تشکیل داده اند تا برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای و کمک به کاهش تغییرات آب و هوایی تلاش کنند. بی جی گروپ، انی ایتالیا، پیمکس مکزیک، ریلاینس اینداستریز، رپسول، آرامکوی عربستان، شل و استات اویل به همراه توتال و بی پی این گروه را تشکیل می دهند.

این گروه 10 درصد تولید جهانی انرژی را در اختیار دارد و از افزایش سهم گاز طبیعی در مصرف جهانی انرژی حمایت می کند.
دادلی گفت : واقعیت این است که جهان تا سال 2035 میلادی به همه انواع انرژی نیاز خواهد داشت. اکنون جمعیت کره زمین 7 میلیارد نفر است و این رقم تا 2035 میلادی به بیش از 9 میلیارد نفر خواهد رسید.

منبع: CNBC
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 9699
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *