پیوند عجیب انگشتان دست به شکم

25 مهر 1394 ساعت 10:05

جراحان، دست مردی را که دچار سوختگی شدید شده بود، به شکمش پیوند زدند تا جریان خون درون دست آسیب‌دیده ادامه داشته باشد.


به گزارش ميز نفت ، اواخر ماه ژوئن فرانک به‌تنهایی در خانه مشغول تعویض تایر یک تریلر بود. زمانی که جَک لیز خورد و افتاد، دست او بین گلگیر گرفتار شد و یک ساعت و نیم طول کشید تا کمک از راه برسد؛

اما فلز داغ در هوای 37 درجه سانتی‌گراد مثل اتو داغ شد و دستش را پخت و پوست آن تقریباً از بین رفت! پس از انجام اِکو پزشکان تشخیص دادند که برداشتن پوست از جای دیگر بدن و پیوند آن به بافت سوخته در این مورد کارگر نمی‌افتد چراکه سوختگی تا نزدیک استخوان پایین رفته بود و بدون یک منبع خونی مناسب پیوند پوست هم مؤثر نبود و احتمال داشت باعث مرگ پوست جدید شود؛ بنابراین روش پیوند دست به شکم پیشنهاد شد.

کیسی رِیز درباره این عمل جراحی که پزشکان برای نجات دست پدربزرگ 87 ساله‌اش پیشنهاد داده بودند، به پدربزرگش گفت: آن‌ها قرار است دستت را داخل شکمت بگذارند. فرانک رِیز هم این عمل عجیب را پذیرفت و مدت سه هفته را در حالی در بیمارستان هوستون متودیست بستری بود که دست چپ او زیر لایه‌ای از گوشت شکمش قرار داشت تا بدین‌وسیله دست مصدوم زمان بیشتری را برای بهبود و البته دسترسی به منبع خونی تازه داشته باشد. هرچند این عمل اولین باری در دنیا نیست که انجام می شود،  بااین‌حال چندان هم رایج نیست.
 







منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 9701

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/9701/پیوند-عجیب-انگشتان-دست-شکم

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir