۰

پیشنهاد سوآپ گاز با روسیه روی میز زنگنه

العرب نوشت شرکت «گاز پروم» به ایران پیشنهاد داده است در چارچوب مبادله ای پایاپای، گاز را به شمال ایران صادر کند و از ایران در جنوب این کشور گاز دریافت کند.
نواک و زنگنه - عصر نفت
نواک و زنگنه - عصر نفت
به گزارش عصر نفت به نقل از تسنیم، پایگاه اینترنتی روزنامه العرب چاپ لندن گزارش داد، الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه دیروز جمعه گفت شرکت تولید گاز «گاز پروم»، که تحت کنترل دولت روسیه است، به ایران پیشنهاد تامین گاز را در چارچوب یک قرارداد داده است و قراردادهای مشابهی برای مبادله نفت تحت بررسی هستند.

نوواک افزود ایران معمولا گاز را از جنوب به شمال کشور منتقل می کند و پیشنهاد ما به ایران کمک خواهد کرد هزینه های انتقال را کم کند. وزیر انرژی روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیا-24» گفت «ما می توانیم گاز را به شمال ایران صادر کنیم و از طریق قراردادهایی به صورت گاز طبیعی مایع یا گاز قابل انتقال از طریق خط لوله، گاز ایران را از جنوب این کشور دریافت کنیم.» وی افزود «قراردادهایی مشابه درخصوص نفت نیز امضا خواهد شد و این قراردادها نیز هزینه انتقال را برای ایران کم می کند.» وزیر انرژی روسیه در پایان گفت واکنش ایران به این ایده مثبت بود.

العرب نوشت روسیه پس از تصمیم اولیه به لغو تحریم های بین المللی اعمال شده برضد ایران تلاش های خود را در جهت تقویت روابط سیاسی و اقتصادی با ایران افزایش داده است.

نواک در  سفر اخیر خود از قرارداد 40 میلیارد دلاری با ایران خبر داده بود.
شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب: 9839
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *