۰
کاهش وحشتناک سود دو غول نفتی

وضعیت قرمز بی پی و شل

شرکت رویال داچ شل نیز مانند بسیاری از شرکتهای نفتی دیگر هزینه ها و فرصت های شغلی خود را کاهش داده است. قیمت جهانی نفت در یک سال گذشته بیش از 40 درصد کاهش داشته است. قیمت نفت از 110 دلار در هر بشکه در سال 2014 میلادی به کمتر از 43 دلار رسیده است.
شل و بی پی - عصر نفت
شل و بی پی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت، روزنامه تلگراف در تازه ترین شماره خود نوشت:

شرکتهای بزرگ نفتی انگلیس خود را آماده می کنند تا با توجه به ادامه روند نزولی قیمت نفت، هزینه ها را کاهش داده و طرح های سرمایه گذاری را متوقف کنند.

این روزنامه افزود: شرکت رویال داچ شل نیز مانند بسیاری از شرکتهای نفتی دیگر هزینه ها و فرصت های شغلی خود را کاهش داده است. قیمت جهانی نفت در یک سال گذشته بیش از 40 درصد کاهش داشته است. قیمت نفت از 110 دلار در هر بشکه در سال 2014 میلادی به کمتر از 43 دلار رسیده است.

شرکت شل اخیرا از برنامه های تازه ای برای کاهش هزینه های خود خبر داده است. نتایج مربوط به عملکرد مالی این شرکت در سه ماه سوم امسال نشان می دهد که میزان فروش شرکت شل در این مدت با 38 درصد کاهش به کمتر از 67 میلیارد دلار رسیده و میزان درامدهای تعدیل شده آن نیز با افت 54 درصدی روبرو شده است.

شرکت شل در حالی قصد دارد هزینه ها و فرصت های شغلی را کاهش دهد که در ماه ژانویه نیز از تصمیم خود برای کاهش 10 میلیارد دلاری سرمایه گذاری در پروژه های نفتی خبر داده بود.

بسیاری از شرکتهای نفتی تصمیم گرفته اند تا با توجه به روند نزولی قیمت نفت در بازارهای بین المللی، هزینه های خود را به طور چشمگیری کاهش دهند.

شرکت شل سال گذشته با سود 11.8 میلیارد دلاری روبرو شده است. در همین حال شرکت نفتی بریتیش پترولیوم "بی پی" نیز اعلام کرده است که در سه ماه سوم امسال با کاهش 47 درصدی درآمد روبرو شده و درآمد این شرکت به کمتر از 49 میلیارد دلار رسیده است. میزان درآمدهای تعدیل شده شرکت بی پی نیز در این مدت با افت 60 درصدی روبرو شده است.

شرکت بی پی همچنین قصد دارد میزان هزینه های خود را تا سال 2018 میلادی بیش از 1.8 میلیارد دلار کاهش دهد.
دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۴۹
کد مطلب: 9865
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *