۰

بازرسی مخازن CNG خودروها از اواخر آبان

مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: از اواخر آبان ماه بازرسی مخازن سی ان جی خودروهای دوگانه سوز در مراکز معاینه فنی آغاز خواهد شد.
بازرسی مخازن CNG - عصر نفت
بازرسی مخازن CNG - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، مسلم بیات در گفت و گو با تسنیم، در رابطه با اقدامات نظارتی سازمان استاندارد برای ارزیای کیفیت جایگاه های سی ان جی به ارائه توضیحاتی پرداخت و اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون بیش از 10 هزار مخزن سی ان جی در 100 جایگاه مورد بازرسی قرار گرفته است.

 وی با اشاره به اینکه از اول مرداد ماه 92 جایگاه های سوخت سی ان جی مشمول استاندارد اجباری شده‌اند، افزود: سازمان استاندارد از همان روز به صورت پایلوت تمام تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی  13 جایگاه سی ان جی را مورد بررسی قرار داد، هزار و 500 مخزن ارزیابی و در نهایت در منطقه بنی هاشم یک جایگاه به واسطه عدم رعایت حریم‌ها با اخطار روبه رو شد که با تغییر مکان این ایراد نیز برطرف شد.

 مدیرکل استاندارد استان تهران اضافه کرد: در کنار این امر از اوایل سال گذشته با همکاری سازمان اتوبوسرانی و شورای شهر دو سایت در غرب و شرق تهران تشکیل شد و در آنجا مخازن سی ان جی 2 هزار و 190 اتوبوس مورد بازرسی قرار گرفت. در روند این بازرسی‌ها بیش از 15 هزار و 670 مخزن ارزیابی شد که از این تعداد 839 مورد فاقد استاندارد و معدوم شدند.

 وی با اعلام اینکه بازرسی مخازن سی ان جی تاکسی‌ها هم از اواخر سال گذشته آغاز شده است، گفت: تاکنون 2 هزار تاکسی مورد بازرسی قرار گرفته اند که 60 درصد مخازن آنها عیب های جزئی داشتند. 35 درصد هم احتیاج به انجام ازمون های بیشتری بودند و فقط 5 درصد مخازن غیر استاندارد شناخته شدند.

 بیات اضافه کرد: از اواخر آبان ماه بازرسی مخازن سی ان جی خودروهای دوگانه سوز هم در مراکز معاینه فنی آغاز خواهد شد.
سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 9893
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *