۰
۱

عملیات افزایش 150هزار بشکه‌ای ظرفیت تولید نفت آغاز شد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌ خیز جنوب با تشریح جزئیات افتتاح رسمی 4 طرح جدید و بزرگ افزایش ظرفیت تولید نفت ایران توسط وزیر نفت، گفت: با بهره‌برداری از 3 مجتمع جدید نمک زدایی در مجموع ظرفیت فرآورش نفت نمکی کشور روزانه 150 هزار بشکه افزایش می یابد.
بیژن عالی پور ؛ مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب - عصر نفت
بیژن عالی پور ؛ مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، بیژن عالی‌پور با اشاره به افتتاح سه مجتمع جدید واحد بهره‌برداری و نمک‌زدایی نفت در مناطق نفت خیز جنوب، گفت: امروز و همزمان با سفر بیژن زنگنه، وزیر نفت به استان خوزستان این سه طرح جدید نفتی به طور رسمی در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت ‌خیز جنوب با اعلام این که علاوه بر این، امروز فاز اول طرح توسعه میدان نفتی منصوری راه اندازی و افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: این پروژه نفتی شامل تعمیر و تکمیل 12 حلقه چاه، احداث واحد بهره برداری و نمک زدایی و خطوط انتقال برق 132 کیلوولت دو مداره است.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر این که با بهره برداری از سه مجتمع جدید واحد بهره‌برداری و نمک ‌زدایی نفت در مجموع حدود 150 هزار بشکه ظرفیت جدید به منظور فرآورش نفت نمکی در مناطق نفت خیز جنوب وارد مدار بهره برداری می شود، اظهار کرد: بر این اساس کارخانه نمک زدایی میدان نفتی منصوری از ظرفیت روزانه 75 هزار بشکه، کارخانه نمک‌زدایی میدان لب سفید از ظرفیت 30 هزار بشکه و واحد بهره برداری و نمک زدایی هفت شهیدان مسجدسلیمان از ظرفیت 55 هزار بشکه نفت برخوردار است.

وی با بیان این که مجتمع بهره برداری و نمک زدایی هفت شهیدان مسجدسلیمان نیز به منظور فرآورش نفت تولیدی میادین مسجدسلیمان، لالی، پرسیاه، زیلایی و کارون با ظرفیت 55 هزار بشکه در روز توسط متخصصان داخلی طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی شده است، بیان کرد: با راه‌اندازی این مجتمع واحدهای بهره‌برداری قدیمی مسجدسلیمان که فاقد شرایط استاندارد برای فرآورش نفت و گاز بود جمع آوری می‌شود.

عالی پور با یادآوری این که به منظور ساخت و راه اندازی مجتمع بهره برداری و نمک زدایی هفت شهیدان مسجدسلیمان 30 کیلومتر خط انتقال برق دو مداره، 15 کیلومتر خط انتقال آب و یک ایستگاه پمپاژ آب و خطوط لوله جریانی چاه‌ها به طول تقریبی 85 کیلومتر احداث شده است، تبیین کرد: علاوه بر این ساخت 120 کیلومتر خط لوله به قطر 12 اینچ به منظور انتقال نفت تصفیه شده از کارخانه بهره‌برداری و نمک زدایی هفت شهیدان به کارخانه بهره‌برداری شماره دوم اهواز برای صادرات بخش دیگری از این پروژه استراتژیک صنعت نفت کشور است.
چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 9945
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


مجتبی
Iran, Islamic Republic of
حرف مرد یکیه...! ماه گذشته گفت ظرفیت تولید نفت رو افزایش میده، هیچکس نپذیرفت ولی این پیر نفتی روی حرفش وایساد... دوستت داریم عالیپور...