۰

نشت نفت و دردسر جدید کونوکوفیلیپس در چین

دادگاهی در چین شرکت عظیم نفتی کونوکوفیلیپس آمریکا را به پرداخت غرامت اضافی به 21 صیاد چینی بر سر ماجرای نشت نفت در حدود چهار سال پیش محکوم کرد.
شرکت کونوکو فیلیپس آمریکا - عصر نفت
شرکت کونوکو فیلیپس آمریکا - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، خبرگزاری فرانسه از شانگهای نوشت: ماجرای نشت نفت و آلودگی نفتی ، ژوئن سال 2011 در میدان نفتی فلات قاره پنگلای روی داد که به طور مشترک شرکت نفتی کونوکو فیلیپس آمریکا و شرکت ملی نفت چین در زمینه استخراج نفت از این میدان فعالیت دارند. 

بر اثر نشت نفت منطقه ای به وسعت بیش از هشت برابر مساحت سنگاپور از آبهای اطراف این میدان نفتی به شدت دچار آلودگی شد. 

دادگاه تیانجین چین امروز دستور داد تا این شرکت آمریکایی مبلغ دویست و شصت هشت هزار دلار به ماهیگیرانی که در این ماجرا خسارت دیدند پرداخت کند. این ماهیگیران پیشتر در سال 2012 از دریافت غرامتی که این دو شرکت برای آنها در نظر گرفته بودند خودداری و از آنها شکایت کردند. 

شرکت کونوکو فیلیپس و شرکت ملی نفت چین پیشتر در مجموع به ازای ایجاد این آلودگی نفتی مبلغ یک میلیارد یوان به صیادان چینی و بیش از یک میلیارد و نیم یوان دیگر به منظور جبران خسارات وارده به اکوسیستم دریایی منطقه پرداخت کرده بودند. 

در حکم تازه دادگاه ، شرکت چینی از پرداخت این غرامت معاف شده زیرا این شرکت اوپراتور اصلی این میدان نفتی نبوده و در زمان بروز حادثه بر منبع آلایندگی هیچ کنترلی نداشته است. 

شرکت آمریکایی موظف است تا ده روز پس از صدور حکم نسبت به پرداخت این غرامت اقدام کند. 
جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب: 9977
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *